حماسه 9 دی نمایش کارآمدی نظام دینی در عبور از بحران‌ها بود
کد خبر: 4110326
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت 9 دی:

حماسه 9 دی نمایش کارآمدی نظام دینی در عبور از بحران‌ها بود

علی‌محمد نائینی با بیان اینکه حماسه 9 دی کارآمدی نظام دینی را در عبور از بحران‌ها نشان داد، گفت: 9 دی تجلی قدرت الهی و مردمی در حمایت کامل از رهبری، ولایت فقیه و نظام دینی بود و ظرفیت‌های فراوانی برای مقابله با جنگ ترکیبی امروز دارد.

علی محمد نائینی، رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم‌الله نهم دی

به گزارش ایکنا، علی محمد نائینی، رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم‌الله نهم دی، صبح امروز، چهارشنبه 7 آذر، در نشست خبری اعلام برنامه‌های گرامیداشت سالگرد 9 دی که در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، با گرامیداشت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: حضرت زهرا(س) الگوی جهاد تبیین و روشنگری در دفاع از ولایت و نظام اسلامی است. وقتی انحراف پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) رخ داد ایشان به لحظه و با تمام قدرت به میدان آمدند و از ولایت الهی دفاع کردند و در این راه به شهادت می‌رسند و در حقیقت حضرت زهرا(س)‌ اولین مجاهد و شهید این راه در تبیین حقیقت غدیر بودند.

وی افزود: در مقاطعی از تاریخ رخدادهای مهمی اتفاق افتاده که به یک هویت در امتداد زمان تبدیل شده است. این رخدادها شگفتی‌ساز و تاریخ‌ساز شده و آن روزها را از روزهای دیگر متمایز کرده و روز تجلی قدرت الهی شده است.

نائینی اظهار کرد: ‌اتفاقی که در این روزها افتاده آنقدر زنده و الهام‌بخش و دارای امتداد تأثیر و ماندگاری است که قابل کتمان و فراموش شدن نیست بلکه یک به حقیقت بالنده در تاریخ تبدیل شده است.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم الله 9 دی ابراز کرد: حماسه 9 دی یک نمونه برجسته در تاریخ انقلاب اسلامی است که همچنان زنده و الهام‌بخش و یک چراغ پرفروغ است که در زمان خودش بی‌بدیل و منحصر به‌فرد بود و با حرکات مردمی قبل از خودش قابل مقایسه نبود و همه ویژگی‌ها و معارفی که در 9 دی 88 متولد شد متعلق به همان شرایط بود؛ یک اقدام فوق‌العاده، کارساز و به‌لحظه و برای امروز و آینده تاریخ درس‌آموز و الهام‌بخش.

وی افزود: در شرایطی که دشمن همه داشته‌ها و ظرفیت‌های خود را برای براندازی نرم به میدان آورده بود، واکنش خودجوش، فراگیر و عاشورایی مردم ایران همه محاسبات دشمن را در هم ریخت و کشور را از یک خطر جدی عبور داد.

نائینی تصریح کرد: حماسه 9 دی کارآمدی نظام دینی را در عبور از بحران‌ها نشان داد و ثابت کرد اگر همه قدرت‌های سیاسی جهان در مقابل نظام اسلامی بایستند این نظام قادر است با پشتوانه مردمی در مقابل انها بایستد و اهداف خودش را پیش ببرد.

وی بیان کرد: در حماسه 9 دی قدرت انقلاب اسلامی آشکار شد و تئوری کودتای رنگی رنگ باخت و واکنشی قاطع و به‌موقع نسبت به هتک حرمت عاشورا و ارزش‌های دینی و سیاسی بود. 9 دی تجلی قدرت الهی و مردمی در حمایت کامل از رهبری، ولایت فقیه و نظام دینی بود.

نائینی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران به دلیل ماهیت ضد استکباری، تقابل با الگوی لیبرال دموکراسی، ارائه الگوی حکمرانی جدید، موقعیت ممتاز ژئوپلیتیک، حمایت از مستضعفین و جبهه مقاومت، حفظ استقلال‌خواهی و استکبارستیزی به طور طبیعی در معرض تهدیدات و فتنه‌های متنوع قرار دارد.

وی با بیان اینکه امروز صحنه جنگ یک صحنه جنگ ترکیبی است، گفت: پدیده جنگ نوظهور ترکیبی امروز یک جنگ جهانی است که عرصه‌ها، ویژگی‌ها، ابعاد و ابزارهای آن کاملا متنوع، پردامنه، بسیار پیچیده و خطرناک است و اقدامات دشمن در این عرصه به صورت ترکیبی طراحی و اعمال می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه 9 دی بیان کرد: امروز آمریکایی‌ها به کمک صهیونیست‌ها و برخی کشورهای منطقه و تمام جبهه کفر و شرک و نفاق، جنگ ترکیبی را در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، امنیتی، روانی و فرهنگی توام با نفوذ و شبکه‌سازی در داخل و خارج فرماندهی و هدایت می‌کنند.

وی درباره اهداف متنوع این جنگ بزرگ گفت: بی‌ثبات‌سازی داخلی، استحاله نظام از درون، بی‌هویت‌سازی جوانان، نفوذ و نافرمانی مدنی، تجزیه ایران، تضعیف قدرت ملی و منطقه‌ای و در نهایت فروپاشی نظام دینی از جمله اهداف این جنگ است.


نائینی اظهار کرد: ملت ایران در این جنگ ترکیبی با هوشمندی و اقدام به لحظه نبرد بزرگ دشمن را در هم شکست. حماسه نهم دی ظرفیت‌های فراوانی برای مقابله با جنگ ترکیبی امروز دارد. به همین دلیل شعار مراسم امسال «حماسه نهم دی؛ میثاق مردم با رهبری، مقابله با جنگ ترکیبی دشمن» تعریف شده است.

وی با بیان اینکه ریشه و خاستگاه جنگ امروز در فتنه 88 است، گفت: آن فتنه دشمن را برای فروپاشی نظام از درون به طمع انداخت. گرچه این فتنه با حماسه تاریخی 9 دی مهار شد و نشان داد که گفتمان انقلاب از چنان ظرفیتی برخوردار است که می‌تواند این چالش‌ها را مهار کند اما این به معنای پایان ماجرا نبود چرا که دشمن با شکست راهبرد براندازی نرم در ماجرای فتنه 88 به تشدید فشار و تحریم برای شکست مقاومت مردم روی آورد.

نائینی ادامه داد: قطعنامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل در خرداد 1389 با هدف تشدید تحریم‌های اقتصادی و سیاسی علیه ایران تصویب شد و وزیر امور خارجه آمریکا به صراحت اعلام کرد هدف ما در هم شکستن مقاومت مردم ایران با تحریم‌های فلج‌کننده است.

وی با بیان اینکه فتنه 88 امید فروپاشی نظام از درون را در غرب تقویت کرد، گفت: در واقع این فتنه بهانه اصلی برای اعمال تحریم‌های متعدد علیه ایران شد و دشمن رابه فروپاشی از درون تشویق کرد.

نائینی فتنه 88 را عامل از دست دادن پویایی اقتصاد ایران خواند و گفت: رشد اقتصادی ایران وارد یک مرحله رکود شد و کاهش چشمگیر تولید و صادرات نفتی و تحریم بانکی از پیامدهای آن بود.

وی تأکید کرد: این فتنه نقش تسهیل‌گر در صدور قطعنامه‌های شورای امنیت، موصبات دولت و کنگره آمریکا و اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران بود و چراغ سبزی به شورای امنیت سازمان ملل بود که در سال بعد با صدور قطعنامه ایران را در استفاده از نظام مالی بین‌المللی محروم ساخت. در حقیقت پیام این فتنه به آمریکا، مؤثر بودن فشارها بود.

نائینی ابراز کرد: در همان برهه مجلس نمایندگان آمریکا شرکت‌های طرف معامله با ایران را تحریم کردند و دو سال بعد اتحادیه اروپا، بانک مرکزی ایران را تحریم کرد و کشورهای اروپایی از بستن قرارداد نفتی با ایران منع شدند اما دشمن در این نبرد سیاسی و اقتصادی از مردم ایران شکست خورد.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه 9 دی بیان کرد: دشمن در ادامه نبرد ترکیبی همه‌جانبه خود را با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها آغاز کرد و جلوگیری از شکل‌گیری ایران مقتدر رمز اصلی عملیات جنگ ترکیبی دشمن علیه ملت ایران در شرارت‌های اخیر است.

وی افزود: دشمنان اگرچه تاکنون در رسیدن به اهداف خود ناکام مانده‌اند اما هزینه‌های مادی و انسانی بر مردم ایران تحمیل کرده و به اعتبار جهانی جمهوری اسلامی لطمه وارد کردند. در عین حال این جنگ جدید ترکیبی واجد درس‌ها و فرصت‌های فراوان برای مسئولان و مردم ایران است که توجه به آن زمینه‌ساز تقویت اقتدار نظام جمهوری اسلامی در مواجهه با تهدیدات نوظهور در میدان‌های مختلف خواهد بود.

نائینی تأکید کرد: اگر حضور میدانی مردم در 9 دی 1388 یک حماسه بود، عدم همراهی ملت ایران با دشمنان و اغتشاشگران و واکنش تاریخی مردم ایران در 13 آبان امسال قابل تقدیر است.

وی تصریح کرد: تبیین ماهیت دشمنان نظام اسلامی برای جوانان امروز و چرایی ایستادگی نظام در برابر سلطه قدرت‌های بزرگ واجب ضروری و قطعی امروز است. روند تحولات اخیر نشان می‌دهد که مقابله با جنگ ترکیبی دشمن مستلزم برنامه‌ریزی برای عملیات تهاجمی به دشمن است.

نائینی ابراز کرد: مدیریت رسانه‌های نوظهور و فضای مجازی و صیانت از قدرت ملی و امنیت کشور و مردم به ویژه جوانان در برابر آسیب‌ها و چالش‌ها، حداقل به میزان مدیریت فضای مجازی در غرب، باید به طور جدی در دستور کار مسئولان کشور قرار بگیرد.

وی در ادامه به تشریح برنامه‌های 9 دی امسال پرداخت و گفت: این برنامه‌ها در تمام استان‌های کشور و بیش از هزار شهر برگزار می‌شود. امسال نیز محورها و عناوین بصیرت‌بخش در اجرای برنامه‌ها پیش‌بینی شده است و براساس رهنمود مقام معظم رهبری رویکرد ستادهای بزرگداشت 9 دی جهاد تبیین و روشنگری متناظر با مسائل روز خواهد بود.

نائینی اظهار کرد: مراسم اصلی بزرگداشت 9 دی طی روزهای 8 و 9 دی در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها برگزار می‌‌شود. در تهران نیز این مراسم روز پنجشنبه 8 دی، در میدان امام حسین(ع) از ساعت 14:30 برگزار می‌شود و سخنران اصلی این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح است.

انتهای پیام
captcha