نویسندگان در انتقال سیره شهدا دست به قلم شوند
کد خبر: 4110220
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۱
ایکنا گزارش می‌دهد

نویسندگان در انتقال سیره شهدا دست به قلم شوند

استان مرکزی در 12 روز گذشته میزبان 5 شهید گمنام بود. مردم تمام شهرستان‌ها در این مدت برای شهدا سنگ تمام گذاشته و آنان را به نیکی بدرقه کردند. روز گذشته، 6 دی ماه مردم اراک میزبان این کبوتران عاشق بود و خبرگزاری ایکنا گزارشی کوتاه از این حضور گسترده تقدیم مخاطبان می‌کند.

تشییع شهدای گمنام

استان مرکزی روز گذشته، 6 دی، شاهد خلق حماسه‌ای دیگر بود و زنان و مردان این خطه از میهنمان همگام با سراسر کشور میزبان کبوتران عاشقی بودند که بیش از 35 سال قبل برای دفاع از آب و خاک و ناموسشان از جان خود گذشتند. آنان رفتند تا ما سربلند و با افتخار زندگی کنیم. حال امروز آمدند تا حال ما را بار دیگر خوب کنند. گویی حال خوب دل ما به وجود شهدا پیوند خورده است و در همه حال مدیون آنانیم. خبرگزاری ایکنا در حاشیه تشییع 5 شهید گمنام با تعدادی از تشییع‌کنندگان گفت‌و‌گویی انجام داده است که تقدیم مخطبان می‌شود.

فاطمه رازقی، کارگر یکی از شرکت‌های اراک، در خصوص حضورش در تشییع پیکر شهدا، گفت: جوانان دهه هفتادی زمان جنگ نبودند تا از نزدیک حماسه‌آفرینی رزمندگان را ببینند و درک کنند، اما حس رشادت و شجاعت آنان برای تاریخ همیشه انقلاب اسلامی ماندگارست. حماسه هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود و ما با تمام توان قدردان رشادت و فداکاری آنان هستیم.

رازقی حضور در محفل شهدا را افتخار دانست و گفت: اگر ما امروز اینجاییم همه به دعوت شهداست و اگر آنان اذن ندهند هیچگاه توفیق حضور نداشتیم. حرکت ما باید در امتداد شهدا باشد و هیچگاه دست از این مسیر برنخواهیم داشت. شهدا به ما درس درست زیستن دادند و امروز تکلیف داریم در امتداد این مسیر باشیم.

وی در ادامه به نزدیک شدن سالروز شهادت حاج قاسم نیز اشاره کرد و افزود: سه سال پیش روزی که خبر شهادت ایشان را شنیدم باورم نمیشد و تمام صفحات مجازی را به امید شایعه بودن این خبر دنبال می‌کردم، اما متأسفانه این تلخ‌ترین خبری بود که آن روزها می‌توانستم بشنوم و با تأیید خبر شهادت سردار احساس کردم یکی از عزیزترین افراد زندگی‌ام را از دست دادم، همان روزها بود با خود عهد کردم که پیامش را سرلوحه زندگی قرار دهم.

تشییع شهدای گمنام

دشمنان روسیاه‌تر از همیشه

مجید صلح‌آبادی، مهندس شرکت شهرک‌های اراک، نیز که خانوادگی در مراسم تشییع شهدای گمنام شرکت کرده بود به ایکنا اینگونه پاسخ داد: عشق به شهدا در روح و روان ما گره خوده است و هیچ یک از کشورهای بیگانه و اجانب قادر نیستند این حس و حال را از ملت ایران بگیرند. دشمن قصد دارد از هر فرصتی برای رسید به اهداف خود استفاده کند، اما کورخوانده ما اجازه دست‌درازی به آنان را نخواهیم داد و هم خودمان و هم فرزندانمان مطیع امر رهبر معظم انقلاب هستیم و لبیک‌گویان فرامین ایشان را گوش می‌سپاریم.

وی نسل امروز را نسلی مهدوی دانست و با بیان اینکه نسل آینده نظام با بیگانگان دست دوستی نخواهند داد، افزود: امروز در این مراسم تشییع شاهد حضور جوانان دهه هفتادی و هشتادی هستیم، حتی دانش‌آموزان دهه نودی هم در این اجتماع بی‌نظیر شرکت دارند و با حضور در این مراسم نشان دادند که توطئه و فتنه‌انگیزی دشمنان روسیاه‌تر از همیشه است؛ نوجوان و جوان امروز الگوهایی همچون حاج قاسم و دانش‌آموزان شهیدی همچون شهدای شاهچراغ(ع) دارند که به تازگی به جرگه شهدا پیوستند.

صلح‌آبادی به سالروز شهادت سردار سلیمانی نیز اشاره کرد و افزود: درست است که از حضور حاج قاسم محرومیم و دشمن قصد داشت با به شهادت رساندن ایشان نظام را با چالش مواجه کنند، اما با عنایت خداوند باردیگر این فتنه خنثی شد و با شهادت ایشان جوششی در دل مردم به ویژه نوجوانان و جوانان ایجاد شد که نام این شهید برای همیشه جاودان ماند.

محیا فرمهینی، پرستار و همسر مجید صلح‌آبادی، نیز گفت: حضور در مراسم تشییع شهدا تجدید میثاقی دوباره با رهبری و ارزش‌های نظم است. ما آمدیم تا دشمن چشم طمع از کشورمان بردارد و فکرهای شوم در اذهان خود نپروراند. جوانان در دهه 60 حماسه آفریدند و آثار این حماسه تا امروز پس از گذشت 42 سال از جنگ هنوز باقی است.

فرمهینی با بیان اینکه زندگی همراه با امنیت امروز را مدیون شهداییم، ادامه داد: تشییع شهدا با حضور گسترده مردم از هر قشر و گروهی که هستند نشان از صلابت نظام و اقتدار رهبر معظم انقلاب دارد. تا جا در بدن داریم پای ارزش‌های انقلاب ایستاده‌ایم. ما از شهدا و حضرت زهرا(س) درس مقاومت می‌آموزیم و آموخته‌های خود را به جهان صادر خواهیم کرد. دو فرزند دارم که هر دو را سرباز امام زمان(عج) تربیت خواهم کرد.

تشییع شهدای گمنام

حجابم را مدیون شهدا هستم

 زهرا صدیقی، دانشجوی پزشکی، نیز در گفت‌و‌گو با ایکنا گفت: اینکه می‌گویم تمام زندگی‌ام را مدیون شهدایم سخنی به گزافه و اغراق نیست. راستش پوشش امروزم یکی از آثار اعزام به اردوی راهیان نورست. آن روزها که دانش‌آموز مقطع متوسطه بودم و با حجاب میانه خوبی نداشتم، آن سفر یک سفر رؤیایی بود و بعد از مدت خود را پیدا کرده و متوجه شدم حجاب می‌تواند مرا از خطرات بسیار نجات دهد؛ از همین رو تصمیم گرفتم حجابم را بهتر از قبل رعایت کنم. پس از اینکه به دانشگاه راه یافتم ازدواج با فردی متدین باعث شد که چادر را به عنوان حجاب برتر برگزینم.

صدیقی ادامه داد: ما به شهدا بدهکاریم و اگر با آنان پیوند خوریم سعادت خود را تضمین خواهیم کرد. تجربه سال‌ها زیستن با یاد و نام شهدا باعث شد که زندگی روی دیگری از خود را به من نشان دهد و بسیار خوشحالم مشمول این عنایت شدم؛ چراکه از همان سال‌ها اتفاقات بسیار خوبی در زندگی‌ام رخ داد که قطعاً اگر همان مسیر قبل را طی کرده بودن اتفاق نمی‌افتاد.  

وی اشاره‌ای به سالروز شهادت سردار سلیمانی کرد و افزود: این شهید والامقام سردار جبهه مقاومت است و تا تاریخ باشد سردار می‌ماند. الگوبرداری نوجوانان و جوانان دهه هشتادی و نودی از این شهید نشان از محبوبیت دارد و دشمن با هیچ توطئه و فریبی نخواهد توانست از این محبوبیت بکاهد. شهدا خط قرمز ما هستند و اجازه نخواهیم داد نام و یادشان به خطر بیفتد. از نویسندگان، شعرا و اهالی قلم می‌خواهم دست به قلم شده و از شهدا بنویسند، زندگی آنان سرشار از نکات نغز و به یادماندنی است که اگر فراموش شود سرمایه عظیمی را از دست خواهیم داد. مراقب داشته‌هایمان باشیم و آن را به دست باد نسپاریم.

کورش فرجی، دانش‌آموز کلاس ششم، به ایکنا گفت: خیلی خوشحالم که تشییع شهدا در روز تعطیل انجام شد تا ما دانش‌آموزان هم بتوانیم شرکت کنیم. از آنان به ویژه سردار سلیمانی پیروی کرده و فراموششان نخواهیم کرد. تکلیف محصلان خوب درس‌خواندن است و از همین روش مشت محکمی بر دهان دشمن خواهیم زد.  

نام حاج قاسم کلید واژه مشترک امروز همه تشییع‌کنندگان شهدا بود، آنان آمدند تا به دشمن بفهمانند ملت واقعی ایران هستند و با خون خود پای نظام و انقلاب را امضا کردند. سکوت در مقابل دشمن را خیانت می‌دانستند و برای حفاظت از کیان نظام و انقلاب حاضر بودند خود و فرزندانشان را فداکنند.

انتهای پیام
captcha