آغاز به‌‌کار دبیرخانه دائمی سوره‌های قرآن
کد خبر: 4109279
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸

آغاز به‌‌کار دبیرخانه دائمی سوره‌های قرآن

دبیرخانه دائمی سوره‌های قرآن از سوی مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت(ع) دانشگاه تهران آغاز به کار کرد.

دبیرخانه دائمی سوره‌های قرآنبه گزارش ایکنا، دبیرخانه دائمی سوره‌های قرآن از سوی مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت(ع) دانشگاه تهران در سایت این مجمع آغاز به کار کرد. این دبیرخانه درصدد است در هر نیمسال با توجه به وقایع و سیر تحولات اجتماعی، سوره‌ای را به عنوان متن محل رجوع مورد مطالعه قرار داده و به جامعه نخبگانی جهان اسلام پیشنهاد دهد.

دبیرخانه دائمی سوره‌های قرآن مکانی است که هر نیمسال با توجه به وقایع و سیر تحول جامعه، سوره‌ای را به عنوان متن محل رجوع به جامعه علمی، هنری و قرآنی کشور پیشنهاد می‌دهد تا بتوانیم با استفاده از زاویه نگاه آن سوره به تحلیل جمعی و رو به جلو از شرایط اجتماع رسیده و با الهام از سوره به تولید کارآمد در فضای جامعه برسیم.

از این رو دبیرخانه دائمی سوره‌های قرآن در هر نیمسال درصدد است تا زمینه مطالعه و رجوع جمعی به سوره انتخابی را ایجاد کند و زمینه تولید مقالات علمی و امکان تولید آثار هنری و عرضه آن با الهام از سوره انتخابی ایجاد شود.

هدف از این اقدام عبارت از مطالعه جمعی سوره در هر نیمسال، نزدیک شدن به زاویه نگاه آن در تحلیل شرایط، شناخت وظایف خود و عمل به آن، زمینه‌سازی برای تولید و ارائه آثار علمی و هنری مرتبط با سوره در جامعه است. 

همراهی با سوره در هر نیمسال در سیر مطالعه جمعی سوره انتخابی توسط اهالی تدبر و برگزاری نشست‌هایی در این راستا، تبدیل محتواهای دریافتی به بسته‌های موضوعی و ایده‌های هنری، برپایی رویداد علمی و هنری سوره و ارائه سوره در جامعه دنبال می‌شود.

در اولین نیمسال سوره مبارکه محمد(ص) انتخاب شده است و علاقه‌مندان از طریق لینک http://quranetratschool.ir/?page_id=27739 می‌توانند وارد صفحه دبیرخانه دائمی سوره‌های قرآن شوند.

انتهای پیام
captcha