جدیدترین شماره نشریه کاشف منتشر شد + دانلود
کد خبر: 4108505
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴

جدیدترین شماره نشریه کاشف منتشر شد + دانلود

دویست و هفتاد و یکمین شماره نشریه کاشف با موضوع تدبر از سوی مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران منتشر شد.

نشریه کاشفبه گزارش ایکنا، دویست و هفتاد و یکمین شماره نشریه کاشف با موضوع تدبر از سوی مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران منتشر شد.

این شماره نشریه به صاحب‌امتیازی، مدیر مسئولی و سردبیری احمدرضا اخوت و با همکاری هیئت تحریریه شامل اعضای مدرسه دانشجویی قرآن و عترت تهیه شده است.

در این شماره نشریه مطالبی در عنوان‌های تأمل در روش‌های تدبر، گزارش عملکرد کارگروه روش‌های تدبر مکی، تدبر به وسعت دانشگاه، گزارش عملیات ماه مبارک رمضان دانشگاه تهران، فصل نو شدن و پیشخوان آمده است.

در مطلبی با عنوان «گزارش عملکرد کارگروه‌های روش‌های تدبر مکی» آمده است: کارگروه تدبر مکی (کتاب روش‌های تدبر بین سوره‌ای مکی) در آبان‌ماه 1399 به منظور فعالیت متمرکز و تخصصی حول این کتاب فعالیت خود را آغاز کرد. در گام اول اعضای کارگروه طی جلساتی با مطالعه و بررسی دقیق متن کتاب و صحبت‌های استاد اخوت به بررسی نظام مسائل کتاب تدبر مکی شامل غایت و رویکرد کتاب، روش تدریس و ارزیابی و خروجی‌های مورد نظر پرداختند که در نهایت به تدوین فایل معرفی یا آیین‌نامه کتاب پس از برگزاری جلسات ارتقای مربیان در تابستان و پاییز سال 1400 و توضیحات استاد پیرامون هر یک از دوره‌های تدبر نیز به‌روزرسانی و تکمیل شد.

این آیین‌نامه شامل عناوینی مانند؛ پیش‌نیاز ورود به دوره تخصصی، جایگاه کتاب تدبر مکی در منظومه تدبر، غایت و اهداف و رویکرد کتاب، فرآیند دروس کتاب، نکات تدریس، محورهای ارزیابی و ... است. در گام دوم، به مباحثه و بررسی دقیق درس‌های سور الر کتاب پرداخته شد و نکات و طرح درس‌های پیشنهادی هر درس جمع‌آوری و ثبت شد.

نشریه کاشف

انتهای پیام
captcha