اختصاص 400 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به بسیج سازندگی استان مرکزی
کد خبر: 4108200
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵

اختصاص 400 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به بسیج سازندگی استان مرکزی

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی با اشاره به اینکه حمایت از تسهیلگران آموزش دیده بسیج، افزود: ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به بسیج سازندگی استان اختصاص یافته است که با محوریت صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی اعطا خواهد شد.

سرهنگ سعید فرامرزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی، سرهنگ سعید فرامرزی، مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی، با اشاره به ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی اختصاص یافته به سازمان بسیج سازندگی استان، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های سازمان اشتغال و هدایت علاقه‌مندان ایجاد به اشتغال از طریق صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی است.

وی با بیان اینکه از عمر احداث صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی بسیج سازندگی 4 سال می‌گذرد، افزود: حمایت از تسهیلگران آموزش دیده بسیج در میدان جنگ اقتصادی یکی از برنامه‌های حمایتی بسیج سازندگی است و این تسهیلات با توجه به ظرفیت‌های هر منطقه و توانمندی متقاضیان در محورهای امنیت غذایی، صنایع تبدیلی و صنایع دستی پرداخت می‌شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی ادامه داد: تامین منابع مالی برای راه‌اندازی، حمایت از اشتغال و توسعه کارگاه‌های موجود هدف‌گذاری شده و در بودجه سال ۱۴۰۱ تامین تسهیلات اشتغال‌زایی، حمایت و ایجاد اشتغال در نقاط روستایی و محروم  برای استان مرکزی مصوب شده است. در این راستا تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد به بسیج سازندگی استان اختصاص یافته است که با محوریت صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی اعطا خواهد شد.

وی اضافه کرد: ارائه تسهیلات برای ایجاد اشتغال فردی حداکثر ۱۵۰ میلیون تومان و برای اشتغال گروهی که حداقل شامل خود شخص و ۴ نفر شاغل تحت پوشش بیمه می‌شود، تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با دوره بازپرداخت ۷ ساله در نظر گرفته شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان گفت: متقاضیان می‌توانند به سامانه تسهیلات اقتصاد مقاومتی با نشانی EBSVAM.IR مراجعه کرده و درخواست اعطای تسهیلات خود را برای بررسی در نواحی مقاومت بسیج شهرستان‌ها ارسال کنند. پس از بررسی درخواست در صورت واجد شرایط بودن جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

انتهای پیام
captcha