اجرای برنامه‌های فرهنگی به‌مناسبت سالگرد شهادت فاطمه(س) در اردبیل
کد خبر: 4108049
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱

اجرای برنامه‌های فرهنگی به‌مناسبت سالگرد شهادت فاطمه(س) در اردبیل

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل از اجرای برنامه‌های فرهنگی در ایام تشییع و تدفین شهدای گمنام خبر داد.

جلسه شورای هماهنگی آثار و نشر ارزش های دفاع مقدسبه گزارش ایکنا از اردبیل، علی واحد، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل، ۲۷ آذرماه، در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل اظهار کرد: شهدای گمنام نامداران و خوشنام‌های بی‌نشانی هستند که اجر و قرب الهی را در گمنامی یافته و به مادرشان حضرت زهرا(س) اقتدا کرده‌اند.

وی افزود: بار دیگر رحمت و نعمت پروردگار شامل حال مردم ولایتمدار استان اردبیل شده ‌و مردم این استان در ایام سوگواری و سال روز شهادت حضرت زهرا(س) میزبان 10 شهید گرانقدر گمنام خواهند بود که در 10 نقطه استان و همزمان با سراسر کشور در روز شهادت حضرت زهرا(س) خاکسپاری خواهند شد.

واحد بیان کرد: در تلاش هستیم که حداقل از پنج روز قبل از خاکسپاری میزبان شهدا باشیم و برنامه‌های مختلف فرهنگی برای این ایام در نظر گرفته شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل عنوان کرد: در راستای اجرای برنامه‌هایی درخور شأن و مقام شامخ شهدا نیازمند مساعدت و همکاری همه نهادها و ارگان‌ها و به طور ویژه نیروهای انتظامی و نظامی و استانداری و فرمانداری‌ها و صدا و سیمای مرکز استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه 4 تن از شهدای گمنام به چهار شهرستان استان اختصاص یافته‌اند گفت: دهستان «شال» در شهرستان خلخال، شهر «عنبران» از توابع شهرستان نمین، شهر «مغانسر» از توابع شهرستان مرزی پارس‌آباد مغان و روستان «گون پاپاخ» از شهرستان مرزی بیله سوار مغان میزبان 4 شهید گمنام گرانقدر خواهند بود و 6 شهید دیگر در مرکز استان و ستاد فرماندهی ‌انتظامی استان، ستاد دانشگاه علوم پزشکی استان، حوزه علمیه خواهران حضرت زهرا(س)، صدا و سیمای مرکز اردبیل، تیپ 37 حضرت عباس(ع) و سپاه حضرت عباس(ع) استان تشییع و خاکسپاری خواهند شد.

واحد گفت: حضور شهدای گمنام در ایام سوگواری حضرت زهرا(س) ظرفیت فرهنگی بسیار عظیمی برای استان و فرصتی مناسب برای تجدید میثاق با شهدا و رهبری است.

در ادامه رضا قاسمیان معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: شهدا چراغ‌های هدایت در جامعه ما هستند که با وجود آنان می‌شود راه را پیدا کرد و رستگار و عاقبت به خیر شد.

وی افزود: در آستانه برگزاری کنگره ملی 3400 شهید استان اردبیل، میزبانی از شهدای گمنام می‌تواند برکات معنوی فراوانی را با خود به همراه داشته باشد و باید با اتحاد و همدلی و همکاری میزبانان خوبی برای این عزیزان باشیم.

انتهای پیام
captcha