غفلت برخی از متولیان فرهنگی دلیل اصلی هزینه‌های تحمیلی امروز است
کد خبر: 4107434
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱

غفلت برخی از متولیان فرهنگی دلیل اصلی هزینه‌های تحمیلی امروز است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل با انتقاد از ضعف‌های موجود در زمینه کنترل فضای مجازی و سطح پایین قدرت تجزیه و تحلیل کاربران گفت: بخش عمده هزینه‌های تحمیل شده امروز ناشی از غفلت برخی از متولیان فرهنگی است.

جلال آفاقی معاون دادگستری اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، جلال آفاقی، معاون مقام عالی قضایی استان اردبیل، ۲۵ آذرماه، در مراسم اختتامیه طرح ملی مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران طی سخنانی با تشریح برکات مشارکت در امور، مشارکت در هر جامعه را عامل توسعه و ضامن بقای آن جامعه دانست.

وی با اشاره به جایگاه والای مشارکت اجتماعی در دین مبین اسلام و به تبع آن در قانون اساسی کشور و با ذکر تعریف مشارکت از دیدگاه مقام معظم رهبری و دغدغه ها و تاکیدات ایشان در این خصوص افزود: نقش مشارکت اجتماعی، در کاهش آسیب‌ها غیرقابل انکار است.

آفاقی ادامه داد: هرجا مردم در صحنه بوده‌اند و با احساس مسئولیت اجتماعی پای کار حاضر شده‌اند، موفقیت‌های عظیمی حاصل گردیده، مشکلات به نحو مطلوب مرتفع شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم رئیس کل دادگستری استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ابراز خرسندی از اجرای طرح کاربردی مانا در سراسر کشور، حساسیت گروه سنی نوجوانی را یاد آور شد و افزود: امروز بزرگترین رسالت متولیان فرهنگی در کشور، تلاش برای ارتقای سواد رسانه‌ای و مهارت ارتباطی در بین قشر نوجوان است و غفلت از این وظیفه، آسیب و تهدیدی جدی است.

این مقام قضایی با اشاره به تحرکات و نا آرامی‌ها و اغتشاشات اخیر که با محوریت عملیات روانی و جنگ رسانه از سوی شبکه‌های معاند صورت گرفت، بر ضرورت هوشیاری والدین و ارتقاء ارتباط صمیمانه والدین با فرزندان و توسعه کارکردهای خانواده تاکید و اظهار کرد: امروز حداقل 300 شبکه رسانه‌ای معاند، سرنوشت نوجوانان و جوانان ما را نشانه گرفته‌اند.

آفاقی با انتقاد از ضعف‌های موجود در زمینه کنترل فضای مجازی و سطح پایین قدرت تجزیه و تحلیل کاربران افزود: بخش عمده هزینه‌های تحمیل شده امروز ناشی از غفلت برخی از متولیان فرهنگی است.

گفتنی است؛ امسال در طرح مانا تعداد 1516 نفر از محلات درقالب 83 گروه مشارکت داشته و از آن تعداد، 26 گروه متعلق به پسران و 57 گروه متعلق به دختران بوده است. تعداد پروژه های اجرا شده در برنامه 83 پروژه بوده و 13 موسسه و سازمان همکاری داشته و 64 تسهیل گر دخیل بوده و اعتبار هزینه شده نیز هفت میلیارد و ۳۱۸ میلیون ریال بوده است.

انتهای پیام
captcha