چهار طرح ملی توسط بسیج سازندگی آذربایجان شرقی اجرا می‌شود
کد خبر: 4105563
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۹

چهار طرح ملی توسط بسیج سازندگی آذربایجان شرقی اجرا می‌شود

رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان شرقی، با اشاره به اجرای چهار طرح ملی با اعتبار کشوری توسط بسیج سازندگی استان گفت: آبرسانی به ۱۲۱ روستا از جمله این طرح ها است که با اقدامات زیرساختی انجام شده تعداد روستاها تا ۵۰۰ روستا نیز قابل افزایش است.

سرهنگ ملک لو، رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سرهنگ جواد ملک لو، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان، امروز، 17 آذرماه، در گفت وگو با خبرنگاران فعالیت های بسیج را شامل دو نوع کمک های مومنانه و عمرانی دانست و افزود: اهدای بسته های معیشتی، جهیزیه، آموزشی جزو کمک های مومنانه است که در ایام کرونا نمود بیشتزی داشت و تداوم این اقدامات به صورت روزانه به همت ۴۲ هزار گروه جهادی همچنان برقرار است.

وی با اشاره به اجرای چهار طرح ملی با اعتبار کشوری توسط بسیج سازندگی آذربایجان شرقی گفت: آبرسانی به ۱۲۱ روستا از جمله این طرح ها است که با اقدامات زیرساختی انجام شده تعداد روستاها تا ۵۰۰ روستا نیز قابل افزایش است.

ملک لو با اشاره به طرح نهضت مسکن ملی اظهار کرد: تفاهم نامه ساخت سه هزار واحد مسکونی بین بسیج سازندگی و شرکت مادر عمران منعقد شده و احداث این واحدها با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست همچنین قرار داد احداث سه هزار واحد دیگر هم در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر استان در حال طی مراحل اداری است.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ واحد مسکن هم اکنون توسط گروههای جهادی در دست احداث می باشد، است، افزود: ۱۰۰۰ واحد نیز در مرحله آماده سازی زمین قرار دارد و نزدیک به ۳۰۰ واحد تا طبقه سوم سقف ریزی انجام شده است.

ملک لو با اشاره به دریافت چهار هزار و ۵۰۰ تن قیر رایگان از دولت گفت: همه این مقدار سهیمه سال گذشته جذب شده و برای آسفالت راه های روستایی، راه بین مزارع، جاده های منتهی به مزار شهدا و محوطه پاسگاه های انتظامی و حوزه و بسیج استفاده شده است.

رئیس بسیج سازندگی آذربایجان شرقی از اجرای طرح درآمد پایدار برای مددجویان تحت عنوان جهاد روشنایی با همکاری شرکت برق خبر داد و افزود: طی تفاهم نامه ای با شرکت برق پنل های خورشیدی در منازل و پشت بام مددجویان نصب می شود که شرکت برق با قراردادی به مدت ۲۰ تا ۲۵ سال برق تولیدی این افراد را به قیمت روز و با ارزش افزوده همه ساله خریداری می کند.

ملک لو مرحله اول این طرح را با اجرای ۱۱۰ هزار واحد در کشور عنوان کرد و گفت: سهم آذربایجان شرقی در مرحله اول این طرح ۲ هزار واحد است که با هدف تولید انرژی پاک و حمایت از اقشار کم درآمد اجرا می شود.

انتهای پیام
captcha