هزار مدرسه استاندارد جایگزین مدارس کانکسی می‌شود
کد خبر: 4103075
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳

هزار مدرسه استاندارد جایگزین مدارس کانکسی می‌شود

پروژه جایگزینی یک هزار مدرسه استاندارد با مدارس کانکسی کشور با مشارکت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و سازمان نوسازی مدارس تا سال 1402 به انجام ‌می‌رسد.

احداث هزار مدرسه جایگزین مدارس کانکسی تا سال 1402محمدمهدی مهجوری، معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت در گفت‌و‌گو با ایکنا، اظهار کرد: بنیاد برکت بنا به دستور مقام معظم رهبری با هدف تأمین زیرساخت‌های هزار روستا و منطقه محروم و احداث هزار مدرسه وارد میدان شده و تاکنون تعداد 1850 مدرسه را تکمیل کرده و تحویل آموزش و پرورش داده است.

وی افزود: همچنین، بنیاد برکت در حال حاضر برنامه جایگزین‌سازی هزار مدرسه کانکسی در کشور را نیز آغاز کرده و این برنامه را با مشارکت سازمان نوسازی مدارس انجام می‌دهد تا بتواند مدارس کانکسی را به مدارس استاندارد تبدیل کند.

معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت بیان کرد: بنیاد برکت در این زمینه هزار پروژه را در دست اقدام دارد که 40 درصد اعتبار مورد نیاز آن را بنیاد برکت و مابقی آن را نیز سازمان نوسازی مدارس تقبل می‌کند.

مهجوری تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این طرح تا سال 1402 به بهره‌برداری خواهد رسید و تمام مدارس احداث شده به وزارت آموزش و پرورش تحویل داده خواهد شد.

معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت همچنین، از راه‌اندازی بخش مراقبت‌های ویژه در استان خوزستان خبر داد و گفت: این بخش تخصصی مگا آی‌سی‌یو با ظرفیت 40 تخت‌خواب به همت بنیاد برکت راه‌اندازی شده و در بخش اورژانس بیمارستان گلستان اهواز آماده سرویس‌دهی به بیماران است.

مهجوری بیان کرد: حجم کل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این بخش مراقبت‌های ویژه 500 میلیارد ریال است. بخش مراقبت‌های ویژه راه‌اندازی شده از نیروهای مختصص و آموزش‌دیده بهره‌ می‌برد و دارای تجهیزات پزشکی پیشرفته از جمله ونتیلاتور، تجهیزات مانیتورینگ، لوله‌های تغذیه، درن‌ها و کاتترها است.

معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت درباره فعالیت‌های این بنیاد در حوزه ساخت مراکز بهداشتی و درمانی در خوزستان توضیح داد: تا به امروز 47 مرکز بهداشتی و درمانی برکت در مناطق محروم و روستایی خوزستان به بهره‌برداری رسیده و وارد مدار پزشکی استان شده است.

مهجوری در ادامه با بیان اینکه دو مرکز بهداشتی و درمانی دیگر نیز در استان خوزستان با مشارکت بنیاد برکت در حال ساخت است،‌ اظهار کرد: تعهد بنیاد برکت برای ساخت این 49 مرکز بهداشتی و درمانی در استان خوزستان بالغ بر 980 میلیارد ریال است.

معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت گفت: 49 مرکز بهداشتی و درمانی برکت در استان خوزستان عمدتا در روستاهای شهرهای اندیکا، لالی، مسجد سلیمان، اندیمشک، ایذه، باغ‌ملک، ماهشهر، دزفول، هویزه و اهواز افتتاح شده یا در دست ساخت است.

مهجوری با تأکید بر ساخت و تکمیل مراکز بهداشتی و درمانی در کشور اظهار کرد: ساخت 277 مرکز بهداشتی و درمانی در مناطق محروم و روستایی کشور در دستور کار قرار دارد که از این تعداد، 232 مرکز به بهره‌داری رسیده و 45 مرکز نیز در دست ساخت است.

به گفته معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت، این مراکز بهداشتی و درمانی شامل مرکز جامع سلامت، خانه و مرکز بهداشت، آزمایشگاه، پایگاه سلامت و اورژانس می‌شود.

مهجوری در پایان تصریح کرد: مراکز بهداشتی و درمانی برکت بر اساس اعلام نیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بر اساس شاخصه‌های سلامت این وزارت‌خانه در مناطق روستایی و کم‌برخوردار کشور ساخته می‌شوند.

انتهای پیام
captcha