آغاز مسابقات قرآن جامعه کار و تلاش در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4100946
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲

آغاز مسابقات قرآن جامعه کار و تلاش در چهارمحال‌وبختیاری

شانزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه جامعه کار و تلاش استان از صبح امروز، ۲۹ آبان‌ماه با حضور حدود ۴۰ نفر قرآنیان از سراسر استان در دو بخش بانوان و آقایان در اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز شد.

مسابقات قرآن اداره کار

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، شانزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه جامعه کار و تلاش استان از صبح امروز، ۲۹ آبان‌ماه با حضور حدود ۴۰ نفر قرآنیان از سراسر استان در دو بخش بانوان و آقایان در اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با برپایی مراسم افتتاحیه این مسابقات و با همکاری اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان آغاز شد.

محسن مولوی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال‌وبختیاری در مراسم افتتاحیه این مسابقات با اشاره به ضرورت ‌گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه به‌ویژه در میان فعالان جامعه کارگری، اظهار کرد: در کنار توجه به سلامت جسمی، وزارتخانه توجه ویژه‌ای به سلامت روحی جامعه کارگری دارد و در این راستا برنامه‌های مختلف و متنوعی تعریف شده است که برپایی مسابقات قرآن با همین هدف برگزار می‌شود.

وی با ذکر اینکه مسابقات قرآن رویدادی در جهت توسعه فرهنگ قرآنی و ارتقای سلامت روانی جامعه هدف کارگری است، ادامه داد: گسترش این قبیل رویدادها سبب ایجاد و تقویت فضای معنوی و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

مولوی با اشاره به راه‌اندازی شورای فرهنگی و ورزشی در جامعه کار و تلاش، بیان کرد: این شورا در استان‌ها فعال شده است تا مدیریت و راهبری فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در جامعه کار و کارگری به‌خوبی انجام گیرد.

مدیرکل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی در خصوص ساز و کار برگزاری مرحله مسابقات قرآن جامعه کارگری استان، تصریح کرد: حدود ۴۰ نفر از کارگران و کارفرمایان دارای دفترچه تأمین اجتماعی و مشمول قانون کار و خانواده‌های کارگران و کارفرمایان در این مسابقات ثبت‌نام کرده و امروز در رشته‌های مختلف شرکت می‌کنند؛ در پایان، افراد برگزیده رشته‌های مختلف در دو بخش بانوان و آقایان برای شرکت در مسابقات کشوری معرفی می‌شوند.

مولوی با قدردانی از همکاری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان در برپایی این دوره از مسابقات، گفت: اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان به‌عنوان ناظر مسابقات در معرفی و تأمین داوران مسابقات و مباحث فنی داوری به یاری ما می‌پردازد.

وی در خصوص شرایط شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن، تصریح کرد: شرط شرکت فرزندان در این رویداد، داشتن سن ۱۸ تا ۲۵ سال است که مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق، حفظ کل، حفظ ۲۰، حفظ ۱۰ جزء و مفاهیم از جلد ۲۶ تفسیر نمونه برگزار می‌شود.

مولوی بیان کرد: متسابقانی که نمره حد نصاب لازم را کسب کنند به‌عنوان نفرات اول تا سوم استانی معرفی می‌شوند و نفر اول هر رشته به مرحله کشوری راه می‌یابد؛ نمرات حدنصاب لازم برای رشته قرائت تحقیق ۷۵، حفظ کل ۹۰، حفظ ۲۰ جزء ۹۰، حفظ ۱۰ جزء ۹۰ و نمره حدنصاب رشته مفاهیم که به‌صورت تستی برگزار می‌شود، ۸۰ اعلام شده است.

وی با تأکید بر حضور استعدادهای بسیار خوب قرآنی در جامعه کارگری استان، بیان کرد: در سال‌های گذشته با وجود سطح بالای مسابقات، برخی از شرکت‌کنندگان از استان توانستند حائز مقام‌های کشوری شدند.

مولوی گفت: در مسابقات سال گذشته خانواده‌های بازنشستگان و مددجویان بهزیستی نیز مجاز به شرکت در مسابقات بودند که امسال محدودیت‌هایی اعمال شده و این رویداد خاص جامعه کارگری است، لذا تعداد کمتری شرایط حضور در مسابقات را دارند.

انتهای پیام
captcha