آموزش بیش از ۹ هزار سرباز به همت جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 4093779
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵

آموزش بیش از ۹ هزار سرباز به همت جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی از آموزش بیش از ۹ هزار نفر از کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح مستقر در استان در قالب طرح سرباز ماهر خبر داد و گفت: این آموزش از سوی جهاددانشگاهی استان با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان در سال گذشته انجام شده که بخشی از آنها ویژه سربازان نیروی انتظامی است.

جهاددانشگاهی، نیروی انتظامیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، علی‌اصغر فاتحی‌فر، سرپرست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، امروز، اول آبان‌ماه، در دیدار رئیس دفتر تحقیقات کاربردی و معاون تربیت و آموزش نیروی انتظامی استان، از آموزش بیش از 9 هزار نفر از کارکنان وظیفه نیروهای مسلح مستقر در استان در قالب طرح سرباز ماهر خبر داد و گفت: این آموزش توسط جهاددانشگاهی استان با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان در سال گذشته انجام شده است که بخشی از این آموزش‌ها ویژه سربازان آموزشی نیروی انتظامی بود.

وی افزود: این دوره‌ها به مدیریت ستاد کل نیروهای مسلح به جهاددانشگاهی و وزارت ورزش و جوانان سپرده شده است که شامل مهارت‌های زندگی و اشتغال و کارآفرینی است که به‌صورت کاربردی ویژه سربازان در سطح استان برگزار شد.

فاتحی‌فر، با اشاره به فعالیت‌های این نهاد انقلابی در زمینه‌های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی اظهار کرد: جهاددانشگاهی استان آماده همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله افکارسنجی، برگزاری  دوره‌های آموزشی و رسانه‌ای با نیروی انتظامی استان است.

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، امنیت و پایداری کشور در داخل مرزها را مدیون فداکاری‌ها و ایثارگری‌های نیروهای خدوم انتظامی دانست و گفت: نیروی انتظامی در مسائل مختلف اجتماعی و فرهنگی خود را فدای نظام اسلامی کرده است و در حفظ آرمان‌های نظام مقدس اسلامی همه فشارها و تهدیدات را به جان خریده است.

وی گفت: برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها باید اکثریت قشرها و طیف‌های دانشجویی و جوانان را پوشش دهد نه فقط قشر خاصی و همه دانشجویان بتوانند از برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها استفاده کنند.

فاتحی‌فر با بیان اینکه جریان‌ها و جنبش‌های اجتماعی باید به‌صورت علمی رصد و پایش شوند تا بتوانند راهکارهای علمی و عملی برای مواجه با آنها ارائه شود اظهار کرد: دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی باید در این زمینه فعال باشند و جهاددانشگاهی با برخورداری از مراکز تحقیقاتی و مرکز افکارسنجی و همچنین رسانه‌های تأثیرگزار می‌تواند در این زمینه بسیار اثرگزار و نقش آفرین باشد.

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی در ادامه ضمن تشریح فعالیت‌های سازمان در حوزه‌های مختلف و اعلام آمادگی کامل سازمان برای همکاری با نیروی انتظامی استان افزود: جهاددانشگاهی در هر زمینه‌ای که بتواند و امکانات و توانمندی آن اجازه دهد در کنار نیروی انتظامی آماده هرگونه همکاری است.

سرهنگ علی اکبریان آذر، رئیس دفتر تحقیقات کاربردی نیروی انتظامی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از مسئولیت  فاتحی‌فر در سازمان جهاددانشگاهی استان گفت: نیروی انتظامی همواره در گذشته از خدمات شایسته جهاددانشگاهی در زمینه‌های نظرسنجی و آموزش بهره برده و تعامل و همکاری مناسبی داشته است.

وی ادامه داد: ما آمادگی کامل داریم تا با همکاری همدیگر کارهای بزرگتر و تأثیرگزار انجام دهیم و در این زمینه نیروی انتظامی استان در کنار جهاددانشگاهی قرار دارد.

سرهنگ اکبریان، با بیان اینکه خوشبختانه در اتفاقات اخیر در دانشگاه تبریز و دانشگاه‌های استان مدیریت شایسته‌ای انجام گرفت و اعتراضات و هیجانات دانشجویی در داخل دانشگاه مدیریت شد افزود: این اتفاق بسیار مبارکی بود که توسط مدیریت دانشگاه‌های استان انجام گرفت و جریان‌های دانشجویی مدیریت شدند.

سرهنگ حیدرپور، معاون تربیت و آموزش نیروی انتظامی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار افزود: نیروی انتظامی در حال حاضر پلیس علمی و هوشمند است و در بحث خدمات الکترونیک پیشگام بوده و در این مورد بسیاری از همکاران نیروی انتظامی افراد تحصیل کرده هستند و تلاش دارند تا با دانش و فناوری روز دنیا به ارائه خدمات مختلف به مردم خدمت کنند.

وی با اظهار رضایت از همکاری جهاددانشگاهی با نیروهای مسلح در برگزاری دوره‌های آموزشی سرباز ماهر، این دوره‌ها را مفیدتر و مؤثر خواند و بر ادامه این دورها تأکید کرد.

سرهنگ حیدرپور، با بیان اینکه جمعیت جوان سرباز در خدمت نیروی انتظامی است که در حال ورود به بازار کار هستند، گفت: نیروی انتظامی می‌تواند با همکاری جهاددانشگاهی استان نسبت به بالا بردن توان تخصصی و کارآمدی این قشر از جوانان برای ورود به زندگی بهتر و بازار کار اقدام کند و در این زمینه تجربیات خوبی با سازمان‌های مختلف داریم که جهاددانشگاهی نیز می‌تواند ما را در این زمینه کمک و یاری کند.

انتهای پیام
captcha