ملتزم به الزامات وحدت امت اسلامی باشیم
کد خبر: 4091681
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۷
استاد سطوح عالی حوزه علمیه:

ملتزم به الزامات وحدت امت اسلامی باشیم

مدیر نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه در گلستان گفت: باید هوشیار باشیم و برای مقابله با دشمنان قسم خورده اسلام، همواره بر نقاط اشتراکی تکیه کرده و به الزامات وحدت امت اسلامی ملتزم باشیم.

سیدکمال حسینی، استاد سطوح عالی حوزه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکمال حسینی، استاد سطوح عالی حوزه عصر امروز ۲۱ مهرماه به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت و میلاد نبی‌مکرم اسلام(ص) در مدرسه عالی خواهران نمایندگی المصطفی گلستان، اظهار کرد: وجود مبارک پیامبر(ص) الگویی تمام عیار برای تمام ساحات زندگی بشر است و لازم است به سلسله نکاتی با عنوان «پیامبر(ص)، از بعثت تا رحلت» بپردازم.

مدیر نمایندگی المصطفی در گلستان عنوان کرد: حضرت محمد(ص) پس از بعثت، عبارت شریفه «قولوا لا اله الا الله تفلحوا» را به‌ عنوان آغازین شعار خود قرار دادند، که شعاری وحدت آفرین و زمینه‌ساز یکپارچگی امت اسلامی بشمار می‌رفت، چرا که باعث اجتماع مسلمانان زیر پرچم توحید می‌شد که نشانه وحدت و عامل هدایت، همچنین فلاح و رستگاری بوده است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: رسول اکرم(ص)، هم در کلام دلنشین و هم در روش و منش خود، امت اسلامی را به وحدت و اعتصام به ریسمان الهی دعوت کردند و تا آخرین لحظات عمر شریف بر این مهم تاکید داشتند.

حسینی بیان کرد: آیات و روایات متعددی از مضامین دعوت به وحدت و پرهیز از انشقاق و افتراق است که از نمونه آن روایت شریف نبوی(ص) است که فرمودند: «الجَماعَةُ رَحمَةٌ و الفُرقَةُ عَذابٌ؛ وحدت مایه رحمت، و تفرقه موجب عذاب است».

وی تصریح کرد: بسیاری از مشکلات در سایه‌سار وحدت امت و پرهیز از تفرقه و تشتت قابل حل است و آحاد جامعه اسلامی به مثابه برادران ایمانی برای حل مشکلات یکدیگر می‌بایست تلاش کنند، چرا که در آموزه‌های نبوی(ص) آمده است که «ألْمُؤْمِنُ لِلْمُؤْمِنِ کَالْبُنْیانِ الْمَرْصُوصِ یَشُدُّ بَعْضُهُ بَعْضَا، مؤمن نسبت به مؤمن مانند بناى استوارى است که اجزاى آن، یکدیگر را استحکام مى بخشند».

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان کرد: برادری و اخوت اسلامی از ثمرات ایمان راسخ به خدای متعال است و در تراث دینی با عباراتی نظیر «المؤمن اخ المؤمن» و «انما المؤمنون اخوه» به آن اشاره شده است.

حسینی با اشاره به دسیسه‌های استعمار و استکبار برای مقابله با اندیشه اصلاحی تقریب و وحدت اسلامی، هر اندیشه تفرقه افکنی را اندیشه جاهلی نامید و ابراز کرد: باید هوشیار باشیم و برای مقابله با دشمنان قسم خورده اسلام، همواره بر نقاط اشتراکی تکیه نموده و به الزامات وحدت امت اسلامی ملتزم باشیم.

انتهای پیام
captcha