آیین گرامیداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بهاءالدینی در قم برگزار شد
کد خبر: 4091392
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹

آیین گرامیداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بهاءالدینی در قم برگزار شد

آیین بزرگداشت بیست‌وششمین سالگرد ارتحال آیت‌الله سیدرضا بهاءالدینی(ره)، شب گذشته، 19 مهرماه با حضور اقشار مختلف مردم، روحانیون و فضلای حوزه‌های علمیه در مسجد اعظم قم برگزار شد.

سالگرد ارتحال آیت‌الله بهاءالدینی در قمبه گزارش ایکنا از قم، آیین بزرگداشت بیست‌وششمین سالگرد ارتحال آیت‌الله سیدرضا بهاءالدینی(ره)، شب گذشته، 19 مهرماه با حضور آیت‌الله سیدجواد علوی بروجردی از استادان حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود محمدی عراقی، رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، اقشار مختلف مردم، روحانیون و فضلای حوزه‌های علمیه در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این آیین پس از تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و ذکر مصیبت، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام‌جمعه موقت تهران طی سخنانی زهد و تقوی و بی‌اعتنایی به دنیا را از ویژگی‌های مرحوم بهاءالدینی دانست و اظهار کرد: کسانی که بی‌حیایی را در جامعه ترویج می‌کنند و حلال خدا را زشت جلوه می‌دهند، عقل و دین ندارند.

وی ادامه داد: دنیای کفر و استکبار، عالَم را از بی‌حیایی پُر کرده است؛ این نشانه بی‌عقلی است. آدم بی‌عقل خیر دنیا و آخرت را از دست می‌دهد، فکر نکنید چون استکبار امکانات و زرق و برقی دارد، به سعادت دست پیدا کرده‌ است.

امام‌جمعه موقت تهران افزود: آیت‌الله بهاءالدینی با اینکه امکانات نداشت، ولی کسی را آرام‌تر از آن سراغ نداریم، چراکه قلب و دل او تنها با ذکر خدا آرامش پیدا می‌کرد. ایشان فقیهی به معنای واقعی کلمه ربانی، عرشی و دارای نفس قدسی و شخصیتی محبوب پیش امام و همه بزرگان و اهل معنا و همچنین مراد اهل دل بود.

وی در بخشی از سخنان خود انقلاب اسلامی را امانت الهی دانست و گفت: ولایت فقیه ادامه ولایت اهل بیت(ع) و استمرار حرکت انبیا و امانت الهی است. در فتنه اخیر جرئت کردند و چادر از سر زن‌ها کشیدند، من عرض می‌کنم، ای افسران و سربازان حضرت مهدی(عج) و شما مردم متدین قم که از نعمت جمکران و سفره گسترده کریمه اهل بیت(ع) بهره‌مند هستید، امروز باید با ورود به مدارس، جهاد تبیین کنید.

یادآور می‌شود، آیت‌الله سیدرضا بهاءالدینی فقیه و عارف شیعه در سال ۱۲۸۷ شمسی در قم به دنیا آمد. وی در نوجوانی در درس آیت‌الله‌ عبدالکریم حائری شرکت کرد. استادان اخلاق بهاءالدینی که از نوجوانی از آن‌ها بهره برده، آیت‌الله ابوالقاسم قمی و شیخ علی صفایی بودند و اجازه اجتهادش در 25 سالگی از سوی آیت‌الله سیدمحمدتقی خوانساری صادر شد. این عارف واصل در 28 تیر سال ۱۳۷۶ در شهر قم درگذشت و در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام
captcha