برنامه‌‌های مراسم نکوداشت علامه حسن‌زاده آملی تشریح شد
کد خبر: 4090796
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷

برنامه‌‌های مراسم نکوداشت علامه حسن‌زاده آملی تشریح شد

دبیر مراسم نکوداشت علامه ذوالفنون حسن‌زاده آملی در تشریح برنامه‌های این مراسم گفت: مراسم نکوداشت آیت‌الله حسن‌زاده آملی، 21 مهرماه در مدرسه عالی دارالشفای قم همراه با پیام تصویری آیت‌الله جوادی آملی، رونمایی کتاب و سخنرانی محمدجواد لاریجانی برگزار می‌شود.

آیت‌الله حسن رمضانی، دبیر مراسم نکوداشت علامه ذوفنون آیت‌الله حسن حسن‌زاده آملیبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله حسن رمضانی، دبیر مراسم نکوداشت علامه حسن‌زاده آملی در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز، 18 مهرماه در خبرگزاری حوزه برگزار شد، با اشاره به اینکه علامه حسن‌زاده آملی ذوالفنون و با روح پاک، خدایی و ملکوتی بودند، اظهار کرد: در آیه 106 سوره بقره آمده است «مَا نَنسَخْ مِنْ آيَةٍ أَوْ نُنسِهَا نَأْتِ بِخَيْرٍ مِّنْهَا أَوْ مِثْلِهَا أَلَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللّهَ عَلَىَ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ؛ هیچ آیه‌ای را منسوخ یا ترک نمی‌کنیم مگر آنکه بهتر از آن یا همانند آن را می‌آوریم؛ آیا نمی‌دانی که خدا بر هر کاری تواناست»؛ در واقع این آیه در نبود علامه حسن‌زاده آملی برای ما تسلی است.

وی با بیان اینکه علامه حسن‌زاده آملی مایه فخر و مباهات حوزه و دانشگاه است، افزود: پس از یک سال از فقدان استاد بزرگوار، شاگردان ایشان تصمیم گرفتند به‌مناسبت سالگرد ایشان همایشی برگزار شود که در این راستا 20 مرکز علمی، حوزوی و دانشگاهی اعلام حضور کردند که حامی و یا همکار برگزاری مراسم نکوداشت باشند که در رأس آنان دفتر رهبر معظم انقلاب است و امیدواریم این مراسم مایه مباهات باشد.

رمضانی با اشاره به اینکه این مراسم 21 مهر در مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار و با پیام تصویری آیت‌الله جوادی آملی آغاز می‌شود، گفت: علامه حسن‌زاده آملی ذوالفنون در همه شعب علوم اسلامی و دینی و فرادینی اعم از عرفان، فلسفه، تفسیر، کلام، اصول، فقه، رجال، درایه، طب، هیئت، نجوم، ریاضیات، فلکیات، اوفاق، اعداد و حروف ورود داشتند. ایشان با کمال خوشرویی و کرامت نفس و جود و سخا با جوانان برخورد می‌کردند و در جوانان شور ایجاد می‌کرد و حوزه و دانشگاه به ایشان افتخار می‌کردند.

دبیر مراسم نکوداشت علامه حسن‌زاده آملی بیان کرد: در این مراسم از ویژه‌نامه علامه حسن‌زاده آملی که توسط نشریه افق حوزه گردآوری شده و مشتمل بر مصاحبه‌های گوناگون از شخصیت‌های حوزوی و دانشگاهی است، رونمایی می‌شود. همچنین رونمایی از کتاب مروری بر آثار علامه حسن‌زاده آملی که سال 73 تألیف شده، اما اکنون متناسب با زمان به روز شده است در مراسم نکوداشت علامه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یادنامه‌ای نیز به همت مؤسسه نفحات انجام شده که رونمایی می‌شود، گفت: یکی از برنامه‌ها در حاشیه مراسم نکوداشت علامه حسن‌زاده آملی «برنامه گفت‌وگو‌محور» توسط چهار شاگرد استاد برگزار می‌شود که هر کدام از نظر علمی، عملی و شخصیتی در خصوص استاد صحبت می‌کنند.

رمضانی یادآور شد: مراسم نکوداشت علامه حسن‌زاده آملی با سخنرانی محمدجواد لاریجانی، شاگرد ایشان انجام می‌شود که تحریر اصول اقلیدس و ریاضیات را به‌صورت خصوصی از محضر این عالم بزرگوار آموختند.

انتهای پیام
captcha