هویت شیعی ایرانیان با امام رئوف معنا یافت
کد خبر: 4088240
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳

هویت شیعی ایرانیان با امام رئوف معنا یافت

مضجع شریف امام رضا(ع) نگین درخشان ایران اسلامی است که بر پیشانی آن نورافشانی می‌کند. اصلاً مگر ایران اسلامی بدون وجود او معنا پیدا می‌کند. هویت شیعی ایرانیان با حضور او معنا یافت و به اوج رسید و به برکت حضور او بود که ایران بیمه عشق خاندان عصمت و طهارت شد.

سوگواری در حرم شاهچراغ(ع)یک ایران و یک کشور و نسل در نسل پیوسته عاشق و دلداده اویند. او نگین درخشان ایران اسلامی است که بر پیشانی آن نورافشانی می‌کند. اصلاً مگر ایران اسلامی بدون وجود او معنا پیدا می‌کند. هویت شیعی ایرانیان با حضور او معنا یافت و به اوج رسید و به برکت حضور او بود که ایران بیمه عشق خاندان عصمت و طهارت شد.

مضجع شریف و نورانیش همیشه و در تمام ایام سال و شب روز پیوسته ملجآ عاشقان و دلدادگان بسیاری از اقصی نقاط عالم است. او یکی از 14 نگین درخشان جهان هستی است که خداوند به واسطه آن‌ها رحمت و برکت خویش را به جهانیان روا داشت.

در تمام ایام و مناسبت‌های مذهبی و غیرمذهبی حرم مطهرش میزبان خیل عظیم عاشقان و دلدادگان است و این دلدادگی و نورانیت به خصوص برای ایام موالید و شهادت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و همچنین ولادت و شهادت خود امام بزرگوار به اوج خود می‌رسد.

امروز حرم امام رئوف مملو از خیل عاشقان است که همه آن‌ها ابتدا دل‌های خود را راهی حرم شمس‌الشموس کردند و سپس با جان و جسم در این راه قدم برداشته‌اند البته عاشقان بسیاری هم هستند که از راه دور دل به حرم آن امام بزرگوار می‌بندند و چشم انتظار گوشه‌ای از رأفت امام مهربانی‌ها هستند.

در شیراز و استان فارس به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی که افتخار این را دارد تعداد بیشماری از مزارهای امامزادگان واجب‌التعظیم را در دل خود جای دهد، مانند سایر نقاط کشور امروز مراسم‌های سوگواری متعددی به مناسبت سالروز شهادت امام رئوف برپاست.

حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) بردار بزرگوار و امانت‌دار و وفادار حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) امروز ملجاء و پناهگاه عاشقان خاندان عصمت و طهارت است. دسته‌های عزاداری و سوگواری هیئات مذهبی شیراز از میدان شهدای شیراز به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) راه افتادند و مراسم سوگواری یکپارچه و متحد هیئت‌های سوگواری در این حرم مطهر برگزار شد که این مراسم تا هنگام نماز ظهر و عصر ادامه دارد.

تدارک سوگواری 7 هزار هیئت مذهبی فارس

رضا محمدیان، رئیس شورای هیئات مذهبی فارس در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایکنا گفت: امروز 7 هزار هیئت مذهبی استان فارس یکدل و یکپارچه به سوگواری سالروز شهادت امام رضا(ع) می‌پردازند که این عزاداری‌ها تا پایان امشب ادامه خواهد داشت.

وی محوریت تمام این عزاداری‌ها را حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در استان فارس اعلام کرد و افزود: همچنین بناست که مراسم لاله‌گردانی خادمان حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) هم امشب برگزار شود.

محمدیان اظهار کرد: امام رضا(ع) تنها امامی هستند که مضجع شریفیشان در ایران اسلامی قرار دارد به همین دلیل برای تمام ایرانیان جایگاه خاص و ویژه‌ای دارند و ملت ایران عشق و علاقه خاصی به ساحت مقدس ایشان دارند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، سومین حرم اهل بیت(ع) و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: حضور امام رضا(ع) و خاندان پاک و مطهرشان در ایران نقش بسیار مهمی در ترویج و تقویت فرهنگ شیعی در این خطه شد و امروز هرچه ما از قدرت و ابهت و اقتدار شیعی در دنیا داریم، مرهون حضور آن امام همام است.

انتهای پیام
captcha