عبور و مرور زوار از مرز تمرچین تا اطلاع ثانوی متوقف است
کد خبر: 4084499
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳

عبور و مرور زوار از مرز تمرچین تا اطلاع ثانوی متوقف است

سخنگوی ستاد اربعین استان آذربایجان غربی گفت: در مرز تمرچین عبور و مرور زائران اربعین بدون مشکل تا روز گذشته در حال انجام بود اما با توجه به تصمیم ستاد مرکزی اربعین به علت کمبود امکانات در کشور عراق تا اطلاع ثانوی در مرز تمرچین عبور و مرور زوار متوقف است و در این ارتباط تابع تصمیم ستاد مرکزی اربعین هستیم.

مرز تمرچین پیرانشهربه گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی استانداری آذربایجان غربی، علی رزازی، سخنگوی ستاد اربعین استان آذربایجان غربی اظهار کرد: با تدابیر اتخاذ شده از سوی این ستاد هیچ مشکلی در بحث خدمات‌رسانی به زائران در مرز تمرچین اعم از پذیرایی، اسکان، انتقال از شهر پیرانشهر و پارکینگ‌ها تا پایانه مرزی، ارائه خدمات امدادی و درمانی وجود ندارد.

وی افزود: در مرز تمرچین عبور و مرور زائران اربعین بدون مشکل تا روز گذشته در حال انجام بود اما با توجه به تصمیم ستاد مرکزی اربعین به علت کمبود امکانات در کشور عراق تا اطلاع ثانوی در مرز تمرچین عبور و مرور زوار متوقف است و در این ارتباط تابع تصمیم ستاد مرکزی اربعین هستیم.

سخنگوی ستاد اربعین استان آذربایجان غربی ادامه داد: همه زائرانی که در مواکب بین مسیر و همچنین پایانه مرزی تمرچین برای عزیمت به عتبات عالیات اسکان یافته بودند بدون مشکل به مقصد اعتاب مقدسه و کربلای معلی مرز را ترک کرده‌اند.

وی بیان کرد: چندین موکب اسکان و پذیرایی در طول مسیر نقده تا تمرچین توسط مردم و برخی نهادها همچون بنیاد مستضعفان ایجاد شده و بدون مشکل خدمات مناسبی به زائران اربعین داده شده است.

رزازی تصریح کرد: تا عصر جمعه حدود ۱۳ هزار زائر از مرز تمرچین وارد کشور عراق شده تا در آیین ویژه اربعین حسینی حضور داشته باشند.

 

انتهای پیام
captcha