وجود ۸۷ بیماری بستری شده کرونایی در آذربایجان غربی
کد خبر: 4082949
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹

وجود ۸۷ بیماری بستری شده کرونایی در آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: در شبانه‌روز گذشته، هشت نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا و سه نفر از آنان در مراکز درمانی بستری شدند، با بستری شدن این تعداد بیمار، کل بستری‌شدگان سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به ۸۷ نفر رسید.

بیماران کروناییمحمدامین ولی‌زاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی با اشاره به آخرین آمار کرونا در استان اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته، هشت نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا و سه نفر از آنان در مراکز درمانی بستری شدند، با بستری شدن این تعداد بیمار، کل بستری‌شدگان سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به ۸۷ نفر رسید.

وی افزود: از این تعداد بیشترین تعداد بستری‌ها با ۵۸ نفر در ارومیه ثبت شده است و ۳۰ نفر نیز فقط با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: در این مدت موردی از جان باختن بیماران کرونایی ثبت نشده و مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به هفت هزار و ۷۰۸ نفر رسید.

وی عنوان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۳۶۵ هزار و ۱۴۲ تن به این بیماری مبتلا شده‌اند و ۶ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۱۹۳ دز واکسن کرونا تزریق شده است.

ولی‌زاد با اشاره به رنگ کرونایی شهرستان‌های استان گفت: طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت، یک شهر استان در وضعیت آبی قرار گرفته و تنها چهار شهر نارنجی کرونا در این استان باقی مانده است، در حال حاضر شهرستان‌های پلدشت، چایپاره، میاندوآب و نقده در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارد و پیرانشهر نیز در وضعیت آبی کرونایی است.

وی اضافه کرد: همچنین شهرستان‌های ارومیه به همراه خوی، سلماس، ماکو، شوط و چالدران در شمال استان و اشنویه، بوکان، سردشت، شاهین دژ، تکاب و مهاباد در جنوب استان وضعیت زرد کرونا قرار دارند، همچنین طبق گزارش وزارت بهداشت، شهرستانی با وضعیت قرمز در آذربایجان غربی نداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: وضعیت شهرستان‌های ماکو، چالدران، خوی، شاهین‌دژ و پیرانشهر در هفته جاری نسبت به هفته گذشته بهتر شده و وضع دیگر شهرها تغییری نکرده است.

 

انتهای پیام
captcha