کتاب بزرگترین سفیر هر کشور است
کد خبر: 4082824
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
احمدوند در حاشیه نمایشگاه کتاب مسکو:

کتاب بزرگترین سفیر هر کشور است

یاسر احمدوند در نمایشگاه کتاب مسکو گفت: کلمات سربازانی هستند که نمی‌میرند و کتاب بزرگترین سفیر هر کشور است.

رونمایی از ترجمه روسی تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب»

به گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، آیین رونمایی از ترجمه روسی تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب«مهاجر سرزمین آفتاب» در اولین روز سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو با حضور یاسر احمدوند؛ معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کاظم جلالی؛ سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه برگزار شد.

کتاب بزرگ‌ترین سفیر هر کشور است 

یاسر احمدوند درباره سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو گفت: این نمایشگاه نشان می‌دهد کتاب در همه جوامع طرفداران خود را دارد. کلمات سربازانی هستند که نمی‌میرند و بزرگ‌ترین سفیر هر کشور کتاب است. افتخار دارم به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه حاضر باشم.  در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو، بهناز ضرابی‌زاده و حمید حسام حضور دارند و بیش از صد و پنجاه عنوان کتاب به زبان‌های مختلف در غرفه جمهوری اسلامی ایران عرضه شده است.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواندن ترجمه روسی کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» نوشته حمید حسام را به همه علاقه‌مندان توصیه کرد و گفت: امیدوارم تعاملات فرهنگی میان دو کشور بیشتر شود و به‌زودی گروهی از نویسندگان روسی را در ایران ببینیم.

حوزه نوشتاری و مقاومت و همکاری ایران و روسیه

در ادامه کاظم جلالی با ابراز خوشحالی از حضور در این رویداد فرهنگی گفت: روابط دو کشور  ایران و روسیه در حال گسترش است و دو کشور  نیازمند گسترش روابط فرهنگی نیز هستند چراکه روابط فرهنگی خط مقدم سایر روابط است. روسیه در حوزه فرهنگ برای ایران از اهمیت‌ زیادی برخوردار است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه افزود: ازجمله اشتراکات دو کشور می‌توان به جنگ و مقاومت جدی مردمی اشاره کرد. یکی از حوزه‌های همکاری دو کشور ایران و روسیه می‌تواند حوزه نوشتاری و مقاومت باشد. دوران جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی ایران یکی از روشن‌ترین ادوار تاریخی ایران است و خوشحالیم که مردم و رزمندگان ما این دوران را لمس کردند و درباره این حوزه کتاب نوشتند.

جلالی با بیان اینکه دو تن از برجسته‌ترین نویسندگان حوزه دفاع مقدس در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو حضور دارند، گفت:  مقام معظم رهبری درخصوص کتاب‌ها تقریظ می‌نویسند و این امر جزو سنت‌های ایشان است و باعث آشنا کردن مردم با این آثار برجسته می‌شود. تقریظ  ایشان بر کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» یکی از نمونه‌های مهم است.

در پایان از ترجمه روسی تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» رونمایی شد.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو از یازدهم شهریور آغاز به کار کرده و تا چهاردهم شهریور در مرکز نمایشگاهی گوستینی دیور میزبان علاقه‌مندان به کتاب خواهد بود.

انتهای پیام
captcha