شیراز؛ میزبان سوگواره ملی عاشورایی دانشگاهیان ایران اسلامی
کد خبر: 4074798
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵

شیراز؛ میزبان سوگواره ملی عاشورایی دانشگاهیان ایران اسلامی

دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، میزبان نخستین آئین «سوگواره ملی عاشورایی دانشگاهیان ایران اسلامی» با عنوان «راز تربت» و پنجمین شب شعر عاشورایی است.

سوگواره ملی عاشورایی، دانشگاهیان ایران اسلامیبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، عباس سلطانی، مدیر امور فرهنگی و فعالیت‌های فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 9 مردادماه گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، میزبان نخستین آئین «سوگواره ملی عاشورایی دانشگاهیان ایران اسلامی» با عنوان «راز تربت» و پنجمین شب شعر عاشورایی است.

وی افزود: با توجه به تاثیرگذاری قیام خونین حضرت سیدالشهدا(ع) بر عرصه هنری شیعه و ایجاد مکتب عاشورا در رشته‌های مختلف هنری، تلاش می‌شود تا با تعظیم و بزرگداشت این واقعه ماندگار و حماسی و روایت آن به زبان هنر، راهی مطمئن برای انتقال مفاهیم و ارزش‌های قیام خونین امام حسین(ع) بیابیم.

سلطانی با اشاره به میزبانی برگزاری این دو رویداد فرهنگی و معنوی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و بر پایه تقویم تعیین شده، این آئین در شامگاه پانزدهم شهریور ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد و آخرین مهلت ارسال آثار، تا پایان روز بیست و دوم مرداد ۱۴۰۱ است.

وی محورهای این آئین را شامل «وقایع تاریخی مربوط به محرم الحرام سال ۶۱ هجری»، «شخصیت حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفایش» و موضوع ویژه این آئین را «عاشورا و انتظار امام عصر(عج)» برشمرد.

به گفته مدیر امور فرهنگی و فعالیت‌های فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی شیراز شاعران شرکت‌کننده در این آئین ملی، باید از گروه دانشجویان، استادان یا کارکنان یکی از دانشگاه‌ها و مراکز و موسسات آموزش عالی کشور بوده و هر شرکت‌کننده مجاز به ارسال حداکثر دو اثر به دبیرخانه جشنواره است.

وی فرمت آثار ارسالی را به صورت تایپ شده، در دو قالب word و pdf با قلم Tahoma اعلام کرد و گفت: آثار تایپ شده در قالب‌‌های دیگر و یا ارسال شده به ‌صورت عکس و تصویر، در این آئین ارایه و داوری نخواهد شد.

مدیر امور فرهنگی و فعالیت‌های فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: ارسال اثر از سوی شرکت‌‌کنندگان به منزله‌ ادعای مالکیت اثر بوده و در صورت اثبات عدم صحت موضوع، شرکت‌‌کننده از دور رقابت‌ها حذف و عواقب آن به ‌عهده شخص مدعی است.

سلطانی با تأکید بر تمدید نشدن مهلت ارسال آثار به دلیل زمان‌بندی فشرده و دقیق، تصریح کرد: درج مشخصات هویتی، تحصیلی، نشانی و شماره تماس صاحبان آثار ارسالی ارائه شده به دبیرخانه ضروری است.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان به شرکت در این آئین ملی، می‌توانند آثار خود را حداکثر تا پایان روز بیست و دوم مرداد ۱۴۰۱ به نشانی الکترونیک razetorbat@gmail.com ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha