دستگیری از نیازمندان محلات در پویش مردمی «همسایه»
کد خبر: 4074460
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹

دستگیری از نیازمندان محلات در پویش مردمی «همسایه»

پویش مردمی «همسایه» برای سومین سال، در دهه اول محرم در قالب پخت و توزیع هزار غذای گرم در بین نیازمندان شهر تهران در فرهنگسرای اشراق برگزار خواهد شد.

ویژه برنامه به مناسبت دهه اول محرم

به گزارش ایکنا، پویش مردمی «همسایه» در سومین سال فعالیت خود و در دهه اول محرم، غذای نذری را میان همسایگان نیازمند استان تهران توزیع خواهد کرد.

پویش مردمی همسایه پس از شیوع ویروس کرونا و اوج‌گیری شرایط بد اقتصادی، گروهی از جوانان شمال شرق تهران بر آن شدند تا با جمع‌آوری کمک‌های مردمی و هزینه کرد هدفمند آن، گام‌هایی در جهت رفع محرومیت و کمک به اقشار نیازمند استان تهران بردارند و بدین ترتیب پویش مردمی «همسایه» شکل گرفت.

گام اول فعالیت‌های پویش مردمی «همسایه» با شناسایی دقیق نیازمندان آغاز شد و برای کمک‌رسانی‌ها بر اساس حدیث حضرت زهرا(س) که می‌فرمایند: «الجار ثم الدار»، شعار برنامه‌های کمک‌رسانی «اول همسایه بعد خودت» مدنظر قرار گرفته و برای طبخ غذای گرم برای نیازمندان برنامه‌ریزی صورت گرفت.

خانواده‌های نیازمند مناطق مختلف تهران از قبل شناسایی شده و هر شب هزار پرس غذای گرم تحویل این خانواده‌ها خواهد شد. تهیه و توزیع این غذا‌ها نیز با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی صورت خواهد گرفت.

همچنین مراسم عزاداری دهه اول محرم‌الحرام با سخنرانی حجت‌الاسلام‌ دارابی و با نوای حسین شیرمحمدی، حسین گرمابدری و محمدرضا ناصری از روز جمعه ۷ مردادماه به مدت ۱۰ شب از نماز مغرب در فرهنگسرای اشراق برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در مراسم عزاداری تا ۱۶ مرداد به فرهنگسرای اشراق واقع در تهرانپارس انتهای خیابان جشنواره، روبروی مترو مراجعه کنند و یا با شماره ۷۷۳۵۴۷۳۵ تماس گیرند.

انتهای پیام
captcha