آغاز طرح «علمداران خدمت» همزمان با ماه محرم در قم
کد خبر: 4073492
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱

آغاز طرح «علمداران خدمت» همزمان با ماه محرم در قم

معاون محیط‌ زیست و خدمات شهری شهرداری قم از آمادگی و برنامه‌ریزی جامع شهرداری قم برای برگزاری باشکوه آیین‌های باشکوه ماه محرم و صفر خبر داد.

مهدی اصفهانیان‌مقدم، معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قمبه گزارش ایکنا از قم، مهدی اصفهانیان‌مقدم، معاون محیط‌ زیست و خدمات شهری شهرداری قم در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی ماه محرم شهرداری قم که امروز، چهارم مردادماه برگزار شد، اظهار کرد: فضاسازی و تبلیغات محیطی شهر از روز چهارشنبه هفته جاری به‌صورت رسمی کلید خواهد خورد.

وی ادامه داد: ارتقای کمی و کیفی خدمات‌رسانی به زائران و شهروندان به همراه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش ضریب ایمنی و ایستگاه‌های صلواتی موکب‌ها جزو اولویت‌های مجموعه مدیریت شهری است.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به برگزاری آیین سیاه‌پوشانی ماه محرم، تصریح کرد: آیین اهتزاز پرچم صبح روز چهارشنبه در مقابل شهرداری مرکز با حضور نیروها و ماشین‌آلات سازمان‌های تابعه رسماً آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه همزمان با ماه محرم ۱۱ سردیس جدید شهدا به همت سازمان زیباسازی رونمایی خواهد شد، اظهار کرد: خدمات‌رسانی و آمادگی مجموعه مدیریت شهری برای خدمت به هیئت‌ها، تکایا، ایستگاه‌های صلواتی و زائران امسال برای نخستین بار از مقابل شهرداری مرکز کلید خواهد خورد.

اصفهانیان‌مقدم بیان کرد: شهرداری قم با مشارکت سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، آمادگی جهت بازدیدهای ایمنی از حسینیه‌ها و تکایا و همچنین پر کردن کپسول‌های گاز و یا واگذاری امانی آن‌ها به هیئت‌ها را دارد.

وی اضافه کرد: انتقال پسماندهای شهری از مساجد، حسینیه‌ها، ایستگاه‌های صلواتی و هیئت‌های مذهبی نیز به‌صورت مستمر در دستور کار است و برنامه‌ریزی‌ شده تا با توزیع پلاستیک‌های ویژه جمع زباله‌آوری نحوه مدیریت و نظافت شهری بهتر از گذشته انجام شود.

اصفهانیان‌مقدم با بیان اینکه نظافت و پاک‌سازی مقابل حسینیه‌ها، مساجد و هیئت‌های مذهبی از صبح چهارشنبه هفته جاری آغاز خواهد شد، اضافه کرد: پرچم مرتفع محرم از صبح روز چهارشنبه از مقابل شهرداری مرکز و سایر نواحی به اهتزاز درخواهد آمد.

معاون محیط‌ زیست و خدمات شهری شهرداری قم با تأکید بر اینکه فضاسازی محیطی حرم مطهر ویژه محرم سال جاری به‌صورت مطلوبی در حال انجام است، یادآور شد: حجم فعالیت‌های انجام‌ شده در مقایسه با دو سال گذشته بسیار پررنگ‌تر شده است.

وی اظهار کرد: شهرداری قم هم‌زمان با اربعین حسینی(ع) علاوه بر مشارکت گسترده در پیاده‌روی مردمی از حرم مطهر تا مسجد مقدس جمکران، اقدامات پررنگی نیز در مرز مهران و همچنین کربلای معلی ارائه خواهد کرد.

اصفهانیان‌مقدم با تأکید بر آماده‌سازی ورودی‌های قم متناسب با ماه محرم، یادآور شد: لازم است نسبت به فعالیت ایستگاه‌های صلواتی در تمامی مناطق دقت نظر صورت بگیرد.

انتهای پیام
captcha