آموزش عمومی قرآن در بقاع؛ اولویت برنامه‌های مرکز امور قرآنی اوقاف
کد خبر: 4072563
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
مجیدی‌مهر خبر داد:

آموزش عمومی قرآن در بقاع؛ اولویت برنامه‌های مرکز امور قرآنی اوقاف

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اولویت برنامه‌های آموزش عمومی قرآن این سازمان در سال جاری را با محوریت آموزش عمومی قرآن در بقاع متبرکه و امامزادگان(ع) عنوان کرد.

حمید مجیدی‌مهر رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه

حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به اینکه برنامه‌های آموزشی این مرکز در سال جاری با محوریت بقاع متبرکه و امامزادگان(ع) در حال اجراست، گفت: بر اساس سیاست کلان سازمان اوقاف و امور خیریه برنامه‌های آموزش این مرکز شامل مواردی همچون ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، آموزش صحیح‌خوانی، کرسی‌های تلاوت، آموزش حفظ قرآن و حمایت از جلسات عمومی حفظ قرآن می‌شود.

وی درباره پیش‌بینی مخاطبان در نظر گرفته شده برای هر کدام از این برنامه‌ها بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در بحث ترجمه و مفاهیم قرآن حدود ۵۰۰۰ مخاطب پیش‌بینی شده است. همچنین در بخش آموزش صحیح‌خوانی قرآن 10 هزار مخاطب و در بخش کرسی‌های تلاوت و تفسیر 150 هزار مخاطب در قالب ۳۶۰۰ جلسه فعال در کل کشور پیش‌بینی شده است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف اظهار کرد: در بخش آموزش حفظ ترتیبی و موضوعی قرآن پیش‌بینی حضور 30 هزار مخاطب در برنامه‌های این بخش شده است و در بخش حمایت از جلسات عمومی آموزش حفظ و قرائت قرآن نیز حضور ۵۰۰۰ نفر در برنامه‌های این بخش در قالب ۱۵۰ جلسه فعال در کل کشور برنامه‌ریزی شده است.

مجیدی‌مهر اظهار کرد: استفاده از ظرفیت و امکانات اماکن مقدسه و تبدیل آنها به قطب‌های فرهنگی و قرآنی کشور که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز هست، از جمله اهداف این قبیل تصمیمات است.

دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور همچنین گفت: این برنامه‌ها در ابتدای سال به همراه طرح تفصیلی هر برنامه به استان‌ها ابلاغ شده و به صورت دوره‌ای و فصلی گزارش‌های آماری نیز دریافت خواهد شد.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص آموزش‌های تخصصی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف بیان کرد: البته اولویت آموزش‌های مرکز امور قرآنی، آمورزش‌های تخصصی است که از جمله آنها می‌توان به آموزش‌های تخصصی برای ارتقای داوران با ظرفیت ۴۰۰ نفر و دوره‌های تخصصی ارتقای حافظان و قاریان قرآن با ظرفیت بیش از هزار نفر در سطح کشور اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha