مدیرکل آیسیسکو خواهان افزایش تلاش‌ها برای مبارزه با افراط‌گرایی شد
کد خبر: 4072247
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵

مدیرکل آیسیسکو خواهان افزایش تلاش‌ها برای مبارزه با افراط‌گرایی شد

مدیرکل آیسیسکو با اشاره به گسترش روزافزون افکار افراطی، خواهان افزایش تلاش‌ها برای مبارزه با افراط‌گرایی شد.

به گزارش ایکنا، به نقل از الاهرام، دکتر سالم بن محمد المالک، مدیرکل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام، با اشاره به افزایش افکار افراطی و نفرت‌پراکنی در جهان تصریح کرد: شاهد گسترش روزافزون افراط‌گرایی هستیم و این امر به خشونت‌ها به ویژه علیه زنان و دختران، اقلیت‌های قومی و مذهبی و مهاجران دامن می‌زند.

وی، خواستار افزایش اقدامات برای تحکیم ارزش‌های همزیستی و صلح و تقویت مشارکت و همچنین تمرکز تلاش‌های صادقانه، واقع‌بینانه و عادلانه با هدف حمایت از حقوق بشر، مقابله خشونت و افراط‌گرایی و دستیابی به توسعه پایدار شد.

مدیرکل آیسیسکو این سخنان را در سخنرانی امروز خود در جلسه افتتاحیه یک اجلاس بین‌المللی بیان کرد که در سطح عالی و با حضور نماینده وزیران مسئول حقوق بشر در مراکش و انجمن علمای محمدی در این کشور برگزار شد.

این اجلاس با همکاری دفتر سازمان ملل متحد برای جلوگیری از نسل‌کشی در شهر فاس مراکش و به مدت دو روز برگزار می‌شود. اجلاس یاد شده در پنجمین سالگرد تصویب برنامه اقدام رهبران مذهبی توسط سازمان ملل متحد برای جلوگیری از تحریک به خشونت که می‌تواند منجر به جنایات بی‌رحمانه شود، برگزار شد. این برنامه به طرح اقدام فاس معروف است.

دکتر المالک بیان کرد: اهمیت برنامه اقدام فاس را به دلیل جدیت و منحصربه‌فرد بودن آن از زمان راه‌اندازی آن برای مقابله با تحریکاتی که منجر به جنایاتی علیه بشریت می‌شود، ستایش کرد.

به گفته وی، این اجلاس که با مشارکت مسئولان، رؤسای سازمان‌های بین‌المللی، رهبران دینی و فکری در سراسر جهان برگزار می‌شود، مکان مناسبی برای بررسی و تحقیق درباره روش‌های حمایت از ارزش‌های بشری و همزیستی است.

مدیرکل آیسیسکو این ارزش‌ها را غایت ادیان و آرمان تمدن بشری توصیف کرد.  

انتهای پیام
captcha