بررسی ابزارهای دینی رژیم اشغالگر در مسیر سازش در لندن
کد خبر: 4063334
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰

بررسی ابزارهای دینی رژیم اشغالگر در مسیر سازش در لندن

انجمن‌های فلسطینی در لندن پنجشنبه این هفته سمیناری را برای بررسی ابزارهای دینی مورد استفاده رژیم اشغالگر اسرائیل در پیشبرد روند سازش کشورهای عربی بررسی می‌کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی21،  انجمن حقوقی بین‌المللی برای فلسطین شانزدهم ماه ژوئن جاری( 26 خرداد) با برگزاری سمیناری در لندن به بررسی شیوه‌های مورد استفاده لابی حامی رژیم اشغالگر اسرائیل از اتحاد بین ادیان به عنوان ابزاری برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی می‌پردازد.

در این سمینار رفعت عوده قسیس، هماهنگ کننده کل طرح مسیحی فلسطینی و داوود عبدالله، مدیر انجمن میدل ایست مانیتور(MEMO) حضور خواهند داشت و کنفرانس مردمی فلسطینیان خارج از وطن در انگلیس هم در برگزاری این سمینار همکاری کرده است.

قرار است در این سمینار به بررسی پدیده رو به رشد استفاده رژیم صهیونیستی از گروه‌های ادیان به عنوان عنصری مهم در روند عادی‌سازی رفتارهای نژادپرستانه و سیاست‌های استعماری خود در رژیم اشغالگر پرداخته شود.

 این انجمن حقوقی گفته است که در سمینار تلاش می‌شود روابط و تاکتیک‌های مورد استفاده سازمان‌های لابی مورد حمایت اسرائیل برای تحقق هدف راهبری رژیم اشغالگر شناسایی و بررسی شود و اینکه چگونه این رژیم از گروه‌های ادیان به عنوان ابزارهای مهم برای عادی‌سازی رفتارهای نژادپرستانه خود در سرزمین‌های اشغالی استفاده می‌کند.

آمریکا در یکی دو سال اخیر با به راه انداختن قطار سازش کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی و امضای توافق موسوم به آبراهام میان چند کشور عربی با تل‌آویو تلاش می‌کند این گونه القا کند که برای ترویج گفت‌وگوی بین دینی و بین فرهنگی و پیشبرد فرهنگ صلح میان ادیان ابراهیمی و در کل بشریت هستند.

این در حالی است که طرف فلسطینی و حامیان آن در سراسر جهان به فریبنده بودن تبلیغات آمریکا و رژیم صهیونیستی در سایه تداوم و تشدید اشغالگری و حملات جنایتکارانه این رژیم اشغالگر علیه فلسطینیان و کل منطقه یقین دارند.

انتهای پیام
captcha