آیین رونمایی از نرم‌افزار مستند رادیویی محرمانه برگزار شد
کد خبر: 4063093
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۸
با حضور سرپرست حجاج ایرانی؛

آیین رونمایی از نرم‌افزار مستند رادیویی محرمانه برگزار شد

آیین رونمایی از نرم‌افزار مستند رادیویی محرمانه؛ ناگفته‌های برگزاری حج و عمره پس از انقلاب اسلامی با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب پیش از ظهر امروز پنجشنبه 19 خردادماه در آستانه آغاز اعزام زائران ایرانی به بیت‌الله الحرام از نرم‌افزار مستند رادیویی محرمانه؛ ناگفته‌های برگزاری حج و عمره پس از انقلاب اسلامی، رونمایی کرد.

نرم‌افزار مستند رادیویی محرمانه به ناگفته‌های برگزاری حج و عمره از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی تا سال 1400 اختصاص دارد که به گفته مسعود کاویانی مدیر شبکه رادیو معارف در 15 برنامه مانند تاریخ شفاهی اربعین که سال گذشته پخش می‌شد، تولید شده است.

وی با اشاره به اهمیت پررنگ‌سازی فضای ایام حج در کشور اظهار کرد: 15 برنامه در زمینه حج تولید شده است که برخی به صورت اطلاع رسانی هر سال ارائه و برخی نیز در برنامه‌سازی‌ها و گفتگوها منعکس می‌شود، اما تاکنون مباحث چهل ساله حج به صورت مستند در یک برنامه ارائه نشده و این اولین بار است که در نرم افزار مستند رادیویی محرمانه صورت می‌گیرد.

مدیر رادیو معارف با اشاره به دیگر فعالیت‌های انجام شده در حوزه حج و زیارت، به تشریح روند برنامه‌ریزی‌های این شبکه پرداخت و گفت: رادیو معارف به لحاظ موضوعی به صورت تخصصی در حوزه دین و مباحث اسلامی برای عموم مخاطبان و طیف‌های مختلف در حال برنامه‌سازی است.

وی از قرآن و اهل بیت، فرهنگ و جامعه، اطلاع رسانی، فقه و اندیشه به عنوان چهار گروه برنامه‌سازی در رادیو معارف نام برد و گفت: بنابر توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به مسئولان رادیو معارف، تلاش می‌کنیم به سمت برنامه‌سازی هنرمندانه پیش رفته و پیام دین را در خلاقانه‌ترین روش‌ها ارائه دهیم.

کاویانی با اشاره به برگزاری موسم حج تمتع و اهمیت ارائه برنامه‌های مفید برای زائران بیت الله الحرام پیشنهاد کرد که برای سال آینده رادیو حج راه‌اندازی شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نواب نیز از تلاش‌های دست اندارکاران شبکه رادیو معارف برای ترویج معارف اسلامی تقدیر کرد و با اشاره به حضور خود در چند برنامه زنده رادیویی و تلویزیونی در ایام حج، گفت و به حضور افراد متدین و علاقمند خدمت به مردم در رادیو معارف اشاره کرد.

وی با بیان اینکه برخی دنبال خدمت به مردم هستند اما در کنار این خدمتی که به مردم انجام می‌دهند خود نیز منتفع شده و بهره می‌برند، گفت: مجموعه عوامل شبکه رادیو معارف، تلاش دارند تا به مخاطبان خود خدمت کنند.

انتهای پیام
captcha