خرید کتاب جایگزین حکم حبس در خوی شد
کد خبر: 4062567
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰

خرید کتاب جایگزین حکم حبس در خوی شد

رئیس دادگستری خوی از صدور اولین حکم جایگزین حبس خرید کتاب به ارزش 36 میلیون ریال برای کتابخانه‌های عمومی شد.

عباسعلی امامی رئیس دادگستری خویبه گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام عباس‌علی امامی، رئیس دادگستری خوی در خصوص استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس اظهار کرد: اولین حکم جایگزین حبس خرید کتاب به ارزش 36 میلیون ریال برای کتابخانه‌های عمومی خوی صادر شد.

وی افزود: زندان اثرات مادی و روانی جبران‌ناپذیری بر مجرم و خانواده او می‌گذارد که با مجازات جایگزین حبس می‌توان آن را کاهش داد.

رئیس دادگستری خوی با اشاره به اینکه اقدامات فرهنگی اثر بازخوردی بیشتری نسبت به حبس دارد، ادامه داد: با برنامه‌ریزی و ایجاد اقدامات لازم می‌توان بسترهای فرهنگی را فراهم کرد تا با هدایت محکومان به سمت کتاب، کتاب‌خوانی و کتاب‌خانه شاهد کاهش بزه‌کاری و وقوع جرم در جامعه باشیم.

وی ادامه داد: هدف از فعالیت‌های فرهنگی از جمله تهیه کتاب، افزایش آگاهی و تقویت روح ایمان و اراده و حل مسائل اجتماعی است، چراکه یکی از علل ارتکاب جرم عدم آگاهی و ضعف‌های فرهنگی حاکم بر جامعه هدف است.

هادی درستی،‌ رئیس اداره کتابخانه‌های خوی با اشاره به اینکه صدور مجازات‌های جایگزین حبس در بسیاری از موارد در کاهش یا تکرار نشدن جرم نقشی مؤثر ایفا می‌کند، اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در خوی بنا بر حکم صادره لازم‌الاجرا از ناحیه دادگستری خوی برای محکومان به جای مجازات زندان، حکم فرهنگی جایگزین حبس خرید کتاب برای کتابخانه‌های عمومی خوی صادر شد، که نتیجه آن خرید کتاب به ارزش 36 میلیون ریال برای کتابخانه‌های عمومی است.

وی با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های قانونی موجود برای صدور احکام جایگزین حبس، موضوع صدور حکم به نفع فرهنگی به ویژه خرید منابع به کتابخانه‌ها است، گفت: می‌توانیم با بهره‌گیری از این ظرفیت زمینه غنی‌سازی و به روزرسانی منابع کتابخانه‌های عمومی خوی را فراهم کنیم.

درستی در پایان تصریح کرد: کتب با نظارت و تأیید اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی خریداری شده و پس از ثبت و آماده‌سازی، برای امانت در دسترس کاربران و اعضای کتابخانه‌های عمومی این شهرستان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha