محلات حاشیه‌ای شیراز نیازمند حمایت بیشتری هستند
کد خبر: 4061151
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷

محلات حاشیه‌ای شیراز نیازمند حمایت بیشتری هستند

استاندار فارس حاشیه‌نشینی را یکی از مهم‌ترین معضلات شهر شیراز خواند و گفت: در مقایسه با بسیاری از مراکز استان‌ها شیراز در این زمینه مشکلات بیشتری دارد لذا انتظار داریم که سهمیه بیشتری در بحث رفع مشکلات حاشیه‌نشینی به این کلان‌شهر اختصاص پیدا کند.

دیدار استاندار فارس با رئیس سازمان بسیج سازندگی به گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس امروز، 10 خردادماه در دیدار با سردار زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، حاشیه‌نشینی را یکی از مهم‌ترین معضلات شهر شیراز خواند و گفت: در مقایسه با بسیاری از مراکز استان‌ها می‌بینیم که شهر شیراز در این زمینه مشکلات بیشتری دارد لذا انتظار داریم که سهمیه بیشتری در بحث رفع مشکلات حاشیه‌نشینی به شهر شیراز اختصاص پیدا کند.

وی با بیان اینکه وجود بسیجیان و گروه‌های جهادی که هر جا لازم باشد با روحیه جهادی ورود و مسئله را حل می‌کنند، افزود: اگر این تلاش‌ها به گونه‌ای صورت بگیرد که باعث جلوگیری از مسئله مهاجرت از روستا به شهر شود؛ بزرگترین خدمت را به استان فارس کرده‌ایم.

ایمانیه تصریح کرد: انتظار ما نیز بر همین است بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی به سه مسئله مهم مسکن، آبرسانی به روستاها، بهبود راه روستایی و عشایری و به مسئله کار و اشتغال در روستاها بپردازد که بحمد الهی این مهم به صورت هدفمند در حال انجام است.

وی با اشاره به وسعت زیاد استان فارس گفت: فارس ۷ درصد از وسعت سرزمین ایران اسلامی را در برگرفته و ۶درصد جمعیت کشور را دارد که در این بین ۲۲۰۰ روستا ۹۵ بخش و ۱۲۶ شهر دارد لذا استان پهناوری است و انتطار حمایت و توجه ویژه‌تری از طرف سازمان بسیج سازندگی کشور داریم ما نیز با همکاری ادارات وسازمان و اختصاص بودجه‌های دولتی و بهره‌گیری از  سایر ظرفیت‌ها وارد میدان خواهیم شد و در کنار هم هستیم تا کارها در حوزه محرومیت‌زدایی شتاب بگیرد.

انتهای پیام
captcha