جراحی اقتصادی نباید به مردم آسیب وارد کند
کد خبر: 4056896
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵

جراحی اقتصادی نباید به مردم آسیب وارد کند

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید از تصمیم دولت دفاع کنیم، گفت: با اجرای طرح جراحی اقتصادی نباید آسیبی به مردم برسد و همت دولت و مجلس نیز بر این است که این تصمیم بزرگ به درستی و بدون رنجش خاطر و تنگی معیشت اجرا شود.

حجت الاسلام شجاعی

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام حسن شجاعی، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز، 24 اردیبهشت در جلسه شورای اداری ابهر با اشاره به موضوع آزادسازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، گفت: تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی ابعاد بسیار فاجعه‌باری داشت که از نمونه آنها می‌توان توزیع بسیار نامناسب ده‌ها میلیارد دلار از سرمایه این کشور و مردم اشاره کرد.

این مسئول با یادآوری اینکه ابعاد فاجعه‌‌بار ارز ۴۲۰۰ تومانی قابل تحمل نیست که از نمونه آن می‌توان به موضوع نان و قاجاق آرد اشاره کرد، گفت: هر چند در دولت جدید شرایط ارزی ما بهبود پیدا کرده است اما در این محدودیت‌های ارزی که با آن‌مواجه هستیم کشورمان کشش توزیع بی‌برنامه ارز را ندارد.

این مسئول با توضیح اینکه مدیریت ارزی ما چه در ارز نیمایی و چه در ارز ۴۲۰۰ تومانی بسیار معیوب بوده و قابل تحمل و استمرار نیست، گفت: با بی‌برنامگی و توزیع نامناسب ارز در حوزه مدیریت ارزی با مفاسد فراوانی روبرو بودیم که با برخی از آنها به صورت موردی برخورد شد هر چند برخورد موردی با مفاسد نمی‌تواند از فساد جلوگیری کند بلکه فساد باید از ریشه خشکانده شود.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه نکته مهم در اجرای این طرح جلوگیری از آسیب دیدن مردم است، متذکر شد: با اجرای این طرح نباید آسیبی به مردم برسد و همت دولت و مجلس نیز بر این است که این تصمیم بزرگ به درستی و بدون رنجش خاطر و تنگی معیشت مردم اجرا شود.

این مسئول با تأکید بر اینکه در اصل موضوع باید از تصمیم دولت دفاع کنیم، بیان کرد: آن‌ چیزی که خط قرمز ماست این است که مردم‌ نباید از اجرای جراحی اقتصادی آسیب ببینند که با توجه به همین موضوع به عملکردهای بد در این حوزه تذکرات لازم داده شد.

وی با توضیح این مطلب که برای همراهی مردم با این طرح، مسئولان نیز باید در تبیین موضوع همراهی لازم را داشته باشند، افزود: اهتمام مسئولان در این حوزه سبب می‌شود که مردم اطمینان داشته باشند دولت و نظام مردم را زیر بار این گرانی‌ها رها نخواهد کرد.

انتهای پیام
captcha