تلاش حوزه علمیه بانوان برای رسیدن به جایگاه مرجعیت دینی جامعه بانوان کشور
کد خبر: 4056375
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷

تلاش حوزه علمیه بانوان برای رسیدن به جایگاه مرجعیت دینی جامعه بانوان کشور

مدیر حوزه‌های علمیه بانوان استان فارس با اشاره به چشم‌انداز و افق این مراکز گفت:  بنا بر این است که در حوزه علمیه بانوان تا سال ۱۴۱۴ به جایگاه مرجعیت دینی جامعه فرهیخته بانوان کشور در تراز انقلاب اسلامی برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی، مدیر حوزه‌های علمیه بانوان استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی، مدیر حوزه‌های علمیه بانوان استان فارس و امام جمعه موقت شیراز امروز، ۲۱ اردیبهشت ماه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: حضور دانشمندان زن در عرصه های مختلف اثرات عظیمی را در دنیا می گذارد.

 وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی  زمینه آموزش و تربیت بانوان به عنوان نیمی از پیکره کشور و قشر تأثیرگذار فراهم شد، افزود: مرکز مدیریت حوزه های علمیه بانوان در سال ۷۵ تأسیس شد و هم اکنون این مرکز مشغول فعالیت است.

محمودی تصریح کرد: مرکز حوزه علمیه بانوان مستقل از حوزه علمیه برادران است که هر دو تحت اشراف و نظارت شورای سیاست گذاری حوزه‌ها فعالیت می‌کنند.

مدیرحوزه های علمیه بانوان استان فارس با اشاره به چشم انداز و افق این مراکز گفت:  بنا بر اینست که در حوزه علمیه بانوان تا سال ۱۴۱۴ به جایگاه مرجعیت دینی جامعه فرهیخته بانوان کشور در تراز انقلاب اسلامی برسیم.

وی به اهداف حوزه علمیه بانوان اشاره و بیان کرد: تلاش در فهم جامع دین با تکیه بر فقه حکومتی به ویژه در عرصه زن و خانواده ، تعلیم و تولید علم و اندیشه و فرهنگ متقن و استوار، حضور برجسته در عرصه های علمی و تمدنی در سطح بین الملل از جمله اهداف است.

امام جمعه موقت شیراز، رسانه را چشم بیدار و عقل هوشیار جامعه دانست و بیان کرد: رسانه بهترین ابزار تنویر افکار عمومی است و یکی از راهبرد های ما حفظ، ساماندهی و ارتقا سطح پذیرش طلاب است و تلاش این است که از ظرفیت خوب رسانه برای تنویر افکار عمومی نسبت به اهمیت و ضرورت حوزه استفاده شود.

وی، توسعه تحصیلات تکمیلی، همراه کردن  مهارت‌های پژوهشی و فرهنگی در نظام آموزشی و توسعه زمینه‌های کنشگری طلاب و دانش آموختگان در سطح جامعه را از دیگر راهبردها دانست.

وی با اشاره به قدمت بسیار زیاد حوزه علمیه گفت: مراکز دانشگاهی  بال دیگری در کنار حوزه برای رشد جامعه است.

محمودی با بیان اینکه در سطح ۲ که کارشناسی است سعی این است که طلاب جامعی در زمینه های مختلف تربیت شود، افزود: سعی شده است که کنشگران علمی، فرهنگی و پژوهشی را تربیت کنیم و با ارائه ۱۹۳ واحد آموزشی  می‌خواهیم طلاب از جامعیت فوق‌العاده ای برخوردار باشند.

وی با تصریح اینکه در حال حاضر بانوان در سطح سه در شش رشته تحصیلی تفسیر، علم کلام اسلامی، مشاوره، فقه و اصول، اخلاق و تاریخ اسلام مشغول تحصیل هستند، ادامه داد: طلاب ما در سطح ۴ که دکتری است در رشته های کلام اسلامی، فقه گرایش خانواده، تفسیر قرآن مشغول به تحصیل هستند.

مدیرحوزه های علمیه بانوان استان فارس اضافه کرد: در کنار  فعالیت‌های علمی رایزنی‌هایی را با نهاد های مختلف را شروع کردیم که بتوانیم از طلاب به عنوان سرمایه‌های ملی جامعه بعد از فارغ‌التحصیلی  استفاده کنیم.

وی، از پذیرش بانوان از ۱۵ فروردین تا آخر اردیبهشت در حوزه علمیه بانوان فارس خبرداد و گفت: در حال حاضر ۳۲ حوزه علمیه خواهران در نقاط مختلف استان فارس داریم.

امام جمعه موقت شیراز با یادآوری اینکه در بخش تحصیلات تکمیلی با توجه به نیاز جامعه  در سال گذشته رشته مشاوره اضافه شد که با استقبال خوبی مواجه شد، افزود: همچنین در سطح ۴ و دکتری، رشته تفسیر و  کلام اسلامی اضافه شد.

انتهای پیام
captcha