شیراز؛ میزبان همایش ملی «حوزه انقلابی، حوزه منتظر»
کد خبر: 4055507
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸

شیراز؛ میزبان همایش ملی «حوزه انقلابی، حوزه منتظر»

مدیر مدرسه علمیه منصوریه شیراز از برگزاری سومین همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» بزرگداشت مرحوم آیت‌الله ایمانی به صورت ملی در این کلان‌شهر خبر داد و گفت: فراخوان این همایش از امروز آغاز شده و تا 31 شهریورماه جاری ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا حدائق، مدیر مدرسه علمیه منصوریه شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا حدائق، مدیر مدرسه علمیه منصوریه شیراز و دبیر علمی همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» امروز، ۱۸ اردیبهشت ماه در نشست خبری با خبرنگاران که در سالن شهید دستغیب در حرم شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: سومین همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» در شیراز برگزار می‌شود.

وی افزود: این همایش با درایت آیت‌الله ایمانی، امام جمعه فقید شیراز آغاز شد که دور اول آن بین حوزه‌های شهرستان‌های استان فارس برگزار شد.

حدائق با تصریح اینکه دور دوم این همایش به نام مراسم یادبود آیت‌الله ایمانی توسط آیت‌الله دژکام به‌صورت منطقه‌ای برگزار شد، یادآور شد: دور سوم این همایش به‌صورت کشوری برگزار خواهد شد.

دبیر علمی همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» از برگزاری این همایش در چهار محور اصلی خبر داد و گفت: هویت ملی طلبه انقلاب از دیدگاه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، حوزه زمینه‌ساز حکومت جهانی حضرت مهدی(عج)، تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین از دیدگاه آیات و روایات و بررسی مبانی انقلابی‌گری بر اساس قرآن و روایت از جمله محورهای اصلی این همایش است.

حدائق با بیان اینکه محور حوزه زمینه‌ساز حکومت جهانی حضرت مهدی(عج)  در چند ریز موضوع است، تصریح کرد: تربیت طلبه منتظر بایدها و نبایدها، موانع جهانی‌سازی مهدویت و راهکارهای مقابله با آن، نقش انقلاب اسلامی در نهضت‌ها و جنبش‌های استعمارستیز جهان، نقش حوزه در جهانی‌سازی تفکر مهدویت، بررسی و مقایسه نهضت‌ها و انقلاب‌های جهان با انقلاب اسلامی ایران و پرداختن به شرایط ظهور از جمله این ریز موضوعات است.

به گفته وی دو موضوع نقش امامزادگان فارس در احیای ارزش‌ها و تفکر اسلامی و سیره علمای فارس در احیای تفکر اسلامی دو موضوع ویژه این همایش است.

مدیر مدرسه علمیه منصوریه شیراز افزود: روحیه انقلابی‌گری در حوزه از قریب ۶۰۰ سال پیش در حوزه‌های علمیه فارس قدمت داشته است.

حدائق با بیان اینکه زمان ارسال آثار تا ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۱ معین شده است، اظهار کرد: چند پیش همایش نیز برگزار می‌شود که اولین پیش همایش در اردیبهشت‌ماه با حضور آیت‌الله صدیقی برگزار خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: رونمایی از پوستر همایش در مراسمی که در روز ۲۳ ماه رمضان در شهرستان کازرون  برگزار شد توسط آیت‌الله دژکام انجام شد.

انتهای پیام
captcha