چگونه محبت امام زمان(عج) را در دل تقویت کنیم
کد خبر: 4051553
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰

چگونه محبت امام زمان(عج) را در دل تقویت کنیم

اگر بخواهیم محبت امام زمان(عج) را در دلمان تقویت کنیم، اول باید امام زمان‌شناس باشیم تا قدر این گوهر را بدانیم؛ برای اینکه ما قدر چیزی را بدانیم، اول باید معرفت آن را بشناسیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس بامداد امروز، دوم اردیبهشت‌ماه در سلسله سخنرانی‌های مجازی «سبک زندگی مهدوی» گفت: یکی از سؤالاتی که برای بخشی از افراد مطرح شده و به ذهنشان خطور یافته این است که چگونه محبت امام زمان(عج) را در دل خودمان تقویت کنیم؟ ما می‌خواهیم علاقه‌مند به حضرت باشیم، امام زمانمان را دوست داشته باشیم، چه کنیم که این محبت، در وجود ما رشد کند و افزایش یابد؟

وی بیان کرد: قطعاً برای اینکه ما قدر چیزی را بدانیم، باید معرفت آن را بشناسیم. به‌طور مثال، اگر یک سکه بهار آزادی را با یک دانه شکلات در برابر دیدگان یک فرزند دو ساله بیاوریم، این کودک، کدامش را انتخاب می‌کند؟ کودک، چون شناختی از این شیرینی و شکلات دارد ولی شناختی از سکه بهار آزادی ندارد، قطعاً در انتخاب، شکلات را ترجیح می‌دهد چون قدر آن سکه را و ارزش آن سکه را نمی‌داند. حال اگر ما بخواهیم محبت امام زمان(عج) را در دلمان تقویت کنیم، اول باید امام زمان‌شناس باشیم تا قدر این گوهر را بدانیم. امام زمان کیست؟ اساساً نقش امام در زندگی ما چیست؟ تا قدر این نعمت شناخته شود و قدردانی صورت بپذیرد.

مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز حدیثی از امام رضا(ع) را یادآور شد و افزود: در مسند امام هشتم (مُسنَد الإمام الرضا) این روایت نقل شده است که حضرت می‌فرماید: «اَلْاِمَامُ اَلْاَنِیسُ الرَّفِیقُ» امام، مونس همراه و مهربانی است. رفیق شفیقی است برای انسان‌ها. بالأخره در آن تنهایی‌ها، در آن عزلت‌ها، در آن مهجوریت‌هایی که گاهی اوقات انسان را رها می‌کنند، امام، انسان را رها نمی‌کند. جایگاه امام این‌گونه است.

وی یادآور شد: توصیف دیگری که در ادامه‌ این حدیث است، امام رضا(ع) می‌فرماید: «وَ الْوَالِدُ الشَّفِیقُ»، امام، پدر مهربان است یعنی برای جامعه‌ بشری، پدری مهربان است. بشریت را دوست می‌دارد. او امام زمان و ولی‌عصر(عج) است. امام زمان(عج)، فقط بر مسلمانان و شیعیان، امامت ندارد؛ او بشریت را ولایت دارد و نقش امام زمان(عج) برای بشریت، نقش پدر مهربان است.

حدائق اظهار کرد: نکته‌ دیگر اینکه امام رضا(ع) می‌فرماید: «وَ الْاَخُ الشَّقِیقُ» امام زمان(عج) مثل برادر مهربان و همدل است. پس سه توصیف در این سخن برای امام زمان(عج) شده است؛ أنیس و مونسی همراه و دلسوز و مهربان، پدری شفیق و پرعطوفت، و برادری همدل.

عضو جامعه روحانیت شیراز ادامه داد: وقتی که امام با این ویژگی‌هاست و ما این امام را با این ظرفیت و با این عملکرد شناختیم، قطعاً علاقه‌ ما به این امام، بیشتر می‌شود.

وی اظهار کرد: چرا پدران و برادران خودمان را دوست داریم؟ هزاران برابر بیشتر از محبتی که پدران ما به ما دارند، برادران ما به ما دارند، رفقای ما به ما دارند، امام زمان به ما دارد... او پدر مهربان امت است. اگر ما بخواهیم محبت امام زمان(عج) را در دلمان تقویت کنیم، دقت کنیم امام را بهتر بشناسیم.

انتهای پیام
captcha