شهدا دل‌های خود را با امام(ره) پیوند زده بودند
کد خبر: 4056292
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷

شهدا دل‌های خود را با امام(ره) پیوند زده بودند

مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شهدا نمرده بلکه زنده‌اند و بی‌ادعا نام خود را ثبت کرده‌اند، افزود: شهدا دل‌های خود را با امام پیوند زده و منیت‌ها را کنار گذاشته بودند؛ چراکه منیت‌ انسان را خانه خراب می‌کند.

حجت الاسلام نظری، مدرس حوزه و دانشگاهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجتالاسلام مجتبی نظری، مدرس حوزه و دانشگاه، امروز، ۲۱ اردیبهشت‌ماه، در یادواره‌ سرداران و شهدای سنگرسازان بی‌سنگر «تیپ مهندسی و رزمی ۵۷ فجر جهاد سازندگی آذربایجان‌شرقی» اظهار کرد: امام خمینی(ره) جهادگران سازندگی را با عناوینی چون «سنگرسازان بی‌سنگر» و «فرزندان  عزیز جهادی‌ام»، خطاب کرده‌اند که غیرممکن را ممکن ساختند.

وی ادامه داد: جهادگران سازندگی از اسلامی دفاع کردند که اسلام پابرهنگان بود نه اسلام غریبه‌ها و شما یادگاران جهادسازندگی باید این آموزه را به مسئولان فعلی نیز یاد دهید که انقلاب اسلامی متعلق به پابرهنگان است.

نظری یادآور شد: رهبر معظم انقلاب، مدیریت جهادی را نمونه‌ کامل شیوه‌ نوین مدیریتی یاد کرده‌اند و مدیر جهادی کسی نیست که بعد از اتمام ساعت اداری، محل کارش را ترک کرده و به فکر حل مشکلات مردم نباشد و باید مثل شهیدان شبانه روز کار کرده و بند پوتین خود را باز نکند.

این مدرس حوزه و دانشگاه، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره قسمت‌هایی از وصیت‌نامه‌ شهید سلیمانی، بیان کرد: شهید سلیمانی خطاب به همه‌ ما گفته است که فرزندان خود را با نام و تصاویر شهدا آشنا کنیم و به خانواده‌ شهدا به چشم ادب نگاه کنیم.

وی گفت: سردار سلیمانی شهدا را بزرگترین پشتیان خود می‌دانست اما متأسفانه اکنون کار به جایی رسیده است که فرزندان شهدا نمی‌توانند بگویند که فرزند شهید هستند و فرهنگ ما به سمتی رفته است که‌ کسی جرئت نمی‌کند با بی‌حجابی و سگ‌بازی‌ها مقابله کند.

نظری خطاب به جانبازان و پیشکسوتان عرصه‌ جهاد و شهادت نیز گفت: تا زنده هستید باید این فرهنگ را به نسل جوان منتقل کنید؛ امروز بعضی از جانبازان حتی نمی‌توانند داستان جانبازی خود را به فرزندش نیز تعریف کند و علت اصلی این است که نتوانستیم آن‌طور که باید جایگاه والای شهدا را به نسل جوان روشن کنیم. 

انتهای پیام
captcha