جهاد تبیین از امور مهم برای مقابله با انحراف و تحریف در ارزش‌هاست
کد خبر: 4055788
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲

جهاد تبیین از امور مهم برای مقابله با انحراف و تحریف در ارزش‌هاست

فرماندار ابهر با تأکید بر اینکه جهاد تبیین یکی از کارهای بسیار مهم برای مقابله با هرگونه انحراف و تحریف در ارزش‌هاست، بیان کرد: شرایط فعلی جامعه باعث شده تبیین اهمیت مضاعفی پیدا کند؛ به همین خاطر رهبر معظم انقلاب در سخنرانی پاییز ۱۴۰۰ به آن تأکید مضاعف کردند و از آن زمان کلیدواژه جهاد تبیین وارد جامعه انقلابی ایران شد.

جهاد تبیین

به گزارش ایکنا از زنجان، احمد ذوالقدر، فرماندار ابهر، 21 اردیبهشت‌ماه در نشست اندیشه‌ورزان اساتید بسیجی که به همت کانون بسیج اساتید دانشگاه پیام نور ابهر برگزار شد با بیان اینکه تقویت روحیه مطالبه‌گری در جامعه و مواجهه با خاطیان یکی از راه‌های مطالبه‌گری است، گفت: مطالبه از مسئولان، مشاوره با نخبگان و در نهایت روشن کردن افکار عمومی از دیگر راه‌های مطالبه‌گری است.

وی با بیان اینکه تبیین دستاوردهای انقلاب، تلاش برای تحقق عدالت فرهنگی، ایجاد شفافیت در تمامی زمینه‌ها یک امر ضروری است، تصریح کرد: تمام مسئولان باید حداکثر توان خود را در این زمینه به‌کار گیرند.

این مسئول با تأکید بر ضرورت توجه به جهاد تبیین و تلاش برای بیان واقعیت‌ها و پرهیز از ایجاد فضای یأس و ناامیدی در جامعه به‌ویژه در بین جوانان، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب درباره جهاد تبیین تفسیری دارند و می‌فرمایند که جهاد تبیین جهادی است که در ابتدا مخلصانه و برای خدا باشد و در مرحله بعدی با تمام وجود و توان باشد.

فرماندار ابهر با تأکید بر اینکه جهاد تبیین یکی از کارهای بسیار مهم برای مقابله با هرگونه انحراف و تحریف در ارزش‌هاست، متذکر شد: شرایط فعلی جامعه باعث شده تبیین اهمیت مضاعفی پیدا کند؛ به همین خاطر رهبر معظم انقلاب در سخنرانی پاییز ۱۴۰۰ به آن تأکید مضاعف کردند و از آن زمان کلیدواژه جهاد تبیین وارد جامعه انقلابی ایران شد.

در ادامه این مراسم نیز محمد شیخی، عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور ابهر به موضوع آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی در رابطه با مسائل و مشکلات جامعه اشاره کرد و یادآور شد: آسیب‌ها در حال گسترش هستند و در این گسترش هیچ خصوصیت و ویژگی نظیر تأهل، محل سکونت، سن، جنس و ... را جلودار نیست. از سویی دیگر آسیب‌های امروزی با توجه به ویژگی‌های منحصر به‌فردی نظیر در دسترس‌ بودن، آسان‌ بودن، پنهان بودن و فراگیر بودن، شدت گرفته‌اند.

وی ادامه داد: حرکت هم‌افزا و مشارکتی کلیه دستگاه‌های استان در زمینه حل مشکلات اقتصادی جوانان و فراهم کردن شغل و ازدواج آسان و پرهیز از حرکت‌های جزیره‌ای امری ضروری برای حل مشکلات حوزه جوانان و خانواده است.

در ادامه این مراسم نیز معصومه عسگری دیگر عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور ابهر به موضوع حفظ نهاد خانواده از آسیب‌های امروزی اشاره و متذکر شد: خانواده نیاز به غذای روح دارد، بنابراین ضروری است والدین همان‌طور که برای تأمین معاش فرزندان خود سعی و تلاش می‌کنند تا غذای جسم آن‌ها را فراهم آورند، بیش از آن باید به فکر غذای روح فرزندان نیز باشند که لازمه این کار نیز این است که والدین راه‌های صحیح و تأثیرگذار را بیاموزند و بدانند که مسئولیت آنان تربیت انسان‌های آگاه، مسئول و سازگار با تغییرات و تحولات شتابان و اجتناب‌ناپذیر جهان امروز است که نماز در این خصوص می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برای سالم ماندن کانون خانواده از آسیب‌های اجتماعی و فتنه‌های آخرالزمان بهترین اقدام و کم‌هزینه‌ترین عمل، اقامه نماز است، تاکید کرد: اگر می‌خواهیم نسل ما ضایع‌کننده نماز نباشد باید از امروز به فکر تربیت او باشیم و او را با نماز و احکام دین آشنا کنیم.

عسگری در پایان یادآور شد: خانواده می‌تواند موجب رشد و تعالی جامعه شود و یا آن که جامعه را به اضمحلال بکشاند در این باره اگر اعضای خانواده بتوانند مهارت‌های مهم زندگی را در کانون خانواده به کار گیرند مسیر رشد و تعالی هموار می‌شود.

انتهای پیام
captcha