بازگشت تغذیه رایگان به مناطق محروم بعد از ۱۰ سال
کد خبر: 4054966
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۶
یوسف نوری مطرح کرد؛

بازگشت تغذیه رایگان به مناطق محروم بعد از ۱۰ سال

وزیر آموزش‌ و پرورش در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: تغذیه رایگان که ۱۰ سال کنسل شده بود، دوباره در مناطق محروم اجرا می‌شود.

یوسف نوری

به گزارش خبرنگار ایکنا، یوسف نوری، وزیر آموزش‌وپرورش در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، ضمن گرامیداشت یاد امام خمینی(ره)، شهدا به‌ویژه شهید مطهری، اظهار کرد: اولین معلم، خداوند تبارک و تعالی بود؛ معلمی یک عطیه الهی است که خداوند به انسان‌ها داده است و پیامبران، معلمینی برای تزکیه، تلاوت و حکمت و هدایت انسان‌ها بودند.

وی به شعار سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و ادامه داد: آموزش‌وپرورش ما جامعه دانش‌بنیان را ایجاد می‌کند و جامعه‌ای که دانش‌بنیان شد، به‌ طور قطع و یقین تولید بهره‌ورانه و اشتغال فراوان خواهد داشت و مادامی‌که جامعه دانش‌بنیان نباشد، بهره‌وری تمام بخش‌های آن پایین خواهد بود و لذا می‌بینیم در بین معلمان، شهید طهرانی‌مقدم، فارغ‌التحصیل دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با استفاده از حکمرانی دانش‌بنیان، افتخاری را می‌آفریند که امروز در دنیا حکمرانی نظام جمهوری اسلامی ایران را به رخ استکبار جهانی می‌کشانیم.

بازگشت تغذیه رایگان به مناطق محروم بعد از ۱۰ سال

وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: در مناطق محروم، تغذیه رایگان که ۱۰ سال بود قطع بود، دوباره برمی‌گردد؛ همچنین در حوزه تحصیل و تهذیب و ورزش که شعار محوری است، کار‌هایی در حال انجام است.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر، گفت: خیلی از مناطق دور ما از نصیب برابر آموزشی کم‌بهره بردند؛ به مناطق دور، معلم آماده ندادیم. معلم آماده کسی است که از تربیت‌معلم خارج‌شده باشد.

وی ادامه داد: فارغ‌التحصیلان تربیت‌معلم در سال ۱۳۹۴ به ۳۵۰۰ نفر رسید، در حالی‌ که همان سال ۳۵ هزار نفر بازنشسته داشتیم و ۱۰۰ هزار دانش‌آموز جدید به دانش‌آموزان کشور اضافه شد و هم‌اکنون ۲۶ هزار فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان داریم و این در حالی است که سال گذشته ۷۱ هزار بازنشسته داشتیم و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز به تعداد دانش‌آموزان کشور اضافه‌شده است.

حل مشکل نیروی انسانی مناطق محروم از طریق نیرو‌های برف‌انباری

نوری به روش حل مشکل کمبود نیروی انسانی مناطق محروم که تاکنون انجام می‌شد، اشاره کرد و گفت: حل مشکل کمبود نیروی انسانی این‌گونه بوده است که به مناطق دور نیرو ندادیم و از طریق نیرو‌های برف‌انباری، ورود پیدا کردند یعنی نیرو‌هایی که از نظر رشته تحصیلی، سن، جنس همخوانی نداشتند به عبارت دیگر رشته‌ها با تدریس همخوانی نداشت؛ در این راستا با وزارت علوم هماهنگ کردیم که ظرفیت دانشگاه فرهنگیان را افزایش دهیم و نیرو را فقط از دانشگاه فرهنگیان بگیریم.

وی ادامه داد: برای عدالت آموزشی، قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی را ایجاد کردیم که به اداره عشایر، مرزی و روستایی، اولاً معلم دهیم و دوماً با همکاری نهاد‌های خیرین و اعتبارات مراکزی مثل ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان بتوانیم نارسایی ابنیه و ساختمان‌های این مدارس برطرف کنیم؛ برای مثال مدارس کانکسی، کلاس‌های سنگی و مدارس فاقد سرویس بهداشتی را درست کنیم.

رتبه‌بندی معلمان از شعار به عمل تبدیل شد

وزیر آموزش‌وپرورش به موضوع رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و گفت: این دولت عزم جدی داشت و با همکاری مجلس و شورای نگهبان، رتبه‌بندی را که به یک شعار تبدیل‌شده بود، از شعار به عمل تبدیل کرد و از هفته آینده در کمیسیون دولت مطرح خواهد شد.

وی با بیان اینکه این رتبه‌بندی کاملاً متفاوت از جهت کمی و کیفی با رتبه‌بندی است که قبلاً دولت پیشنهاد کرده بود، گفت: اقدامات برای ارتقای کیفیت نظام تربیتی شروع‌شده است و امیدواریم شاهد ارتقای نظام آموزشی باشیم.

وی تصریح کرد: ان‌شاءالله همه معلمان سلامت باشند؛ مخصوصاً در این دوره کرونا و ازسرگیری آموزشی معلمان خیلی زحمت کشیدند. از همه معلمان تشکر می‌کنم و این هفته را به این عزیزان تبریک عرض می‌کنم؛ امیدواریم جامعه ما در راستای نظام معیار اسلامی، دانش‌آموز در تراز انقلاب اسلامی تربیت کند.

انتهای پیام
captcha