برترین‌های جشنواره آوای نور در نمایشگاه قرآن تجلیل شدند + عکس
کد خبر: 4053122
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶

برترین‌های جشنواره آوای نور در نمایشگاه قرآن تجلیل شدند + عکس

مراسم اختتامیه و معرفی برترین‌های جشنواره آوای نور(مجازی) در نمایشگاه قرآن برگزار و پنج گروه برتر در بخش اصلی و سه گروه برتر بخش جانبی معرفی و تجلیل شدند.

برترین‌های جشنواره آوای نور در نمایشگاه قرآن معرفی شدند

به گزارش خبرنگار ایکنا از بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قران کریم، مراسم اختتامیه جشنواره آوای نور(مجازی)، چهارشنبه هفتم اردیبهشت ماه در نمایشگاه قرآن برگزار و برندگان این دوره از جشنواره معرفی شدند. 

اولین دوره از جشنواره آوای نور، یادبود قاری قرآن و هنرمند برجسته نغمات دینی زنده‌یاد حسن صفری در دو بخش اصلی با موضوع قرآن، مناجات و ادعیه و بخش جنبی با موضوع مناسبت‌های ماه مبارک رمضان برگزار شد.

در مراسم اختتامیه این جشنواره رحیم قربانی، مدیر بخش آواها و نغمات قرآنی نمایشگاه قرآن طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حسن صفری، گفت: در عرصه تواشیح کمتر گروهی در کشور است که از خدمات مرحوم صفری بهره نبرده باشد؛ همه ما مدیون ایشان هستیم.

گزارش تصویری مراسم اختتامیه جشنواره آوای نور

وی ادامه داد: ما انتظار داشتیم نهادهای قرآنی برای بزرگداشت مرحوم صفری کار ویژه‌‌ و گسترده‌ای انجام دهند، اما به غیر از گروه‌های تواشیح سایر نهادهای قرآنی برنامه‌ای برای بزرگداشت ایشان نداشتند.

برترین‌های جشنواره آوای نور در نمایشگاه قرآن تجلیل شدند + عکس

قربانی با اشاره به اینکه مرحوم صفری در تهیه بیش از دو هزار اثر مدیحه‌سرایی، نغمه‌های قرآنی و حتی ضبط قرآن برخی از اساتید نقش داشته است، گفت: کمتر کسی در عرصه قرآنی چنین خدمات ارزنده‌ای انجام داده است. مرحوم صفری به اندازه چندین نهاد دولتی در عرصه نغمات قرآنی خدمت انجام داده است.

وی ادامه داد: ما وظیفه خودمان دانستیم خدمات مرحوم صفری را ارج نهیم به همین دلیل پیشنهاد شد جشنواره‌ای به یاد ایشان بنا نهاده شود و هر ساله گروه‌های تواشیح مسابقه‌ای را در نمایشگاه قرآن برگزار کنند. بر همین اساس نیز مقرر شد بخش آواها و نغمات قرآنی در نمایشگاه قرآن راه‌اندازی شود.

قربانی اعلام کرد: در پی فراخوان جشنواره آوای نور 85 اثر به دبیرخانه ارسال و طی دو مرحله داوری شد، در نهایت 15 اثر به فینال راه یافتند که امروز مرحله نهایی آن با حضور اساتید برگزار شد. 

برترین‌های جشنواره آوای نور در نمایشگاه قرآن تجلیل شدند + عکس

وی افزود: در بخش اصلی پنج گروه و در بخش جنبی سه گروه برگزیده و معرفی شدند. 

به گزارش ایکنا در بخش جنبی گروه محراب تهران رتبه اول، گروه آوای وصال یزد رتبه دوم و گروه بشری تهران رتبه سوم را کسب کرد.

در بخش اصلی نیز پنج گروه برتر به ترتیب گروه‌های محراب، ذکر، انوارالمهدی، سبحان و دانشگاه امام صادق(ع) معرفی شدند.

انتهای پیام
captcha