بیانیه گام دوم به تحقق خواست ملت فلسطین کمک می‌کند
کد خبر: 4052517
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۹
حجت‌الاسلام لطفیان:

بیانیه گام دوم به تحقق خواست ملت فلسطین کمک می‌کند

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی می‌تواند به تحقق خواست ملت فلسطین و جبهه مقاومت کمک کند و بیداری اسلامی را در برابر دژخیمان صهیونیستی رقم زند.

بیانیه گام دوم به تحقق خواست ملت فلسطین کمک می‌کند

به گزارش خبرنگار ایکنا، سی‌امین نشست از سلسله نشست‌های همگرایی، برادری و پیشرفت با عنوان «عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی؛ اهداف و پیامدها» با همکاری مدرسه علوم دینی احمدیه تربت جام عصر امروز، پنجم اردیبهشت برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم لطفیان، دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور در این نشست با بیان امروز سربازان جبهه مقاومت نقش حائل را بین این جبهه با توطئه‌های دشمن ایجاد می‌کنند، گفت: به‌رغم همه مشقت‌هایی که جبهه مقاومت در طول سالیان دراز متحمل شده، تلاش‌های جبهه مقاومت تا نابودی کامل رژیم صهیونیستی متوقف نخواهد شد و ادامه‌دار خواهد بود.

وی اعتقاد به مبارزه با طاغوت و کفر و نیز اعتقاد به خدا و مبارزه در راه خدا را دو اصل مهم در مبارزه با استکبار دانست و اظهار کرد: جامعه اسلامی باید به مبارزه با طاغوت کفر و از سوی دیگر به خدا ایمان داشته باشد و راه سومی هم وجود ندارد و اینکه امروز برخی کشورهای عرب درصدد سازش با طاغوت هستند، مسیر اشتباهی است؛ امت اسلامی باید مسیر خود را از مسیر کفر و طاغوت جدا کند و در مسیر خدا حرکت کند.

لطفیان یکی از شعارهای کفرآمیز دشمن را طرح خاورمیانه بزرگ عنوان کرد و افزود: جبهه کفر درصدد تحقق جبهه نیل تا فرات است اما به امید خدا با نظر به فرمایشات مقام معظم رهبری این شعار با نابودی اسرائیل به گور خواهد رفت. به امید خداوند تاریخ به گورستان آمال و آرزوهای جبهه باطل و کفر تبدیل خواهد شد.

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور با بیان اینکه با حمایت از جبهه مقاومت به امید خدا پاسخ محکمی به بی‌حیایی سیاسی از سوی طرفداران سازش با رژیم اشغالگر قدس را خواهیم داد، گفت: امروز امت اسلامی به این نیازمند است که محور مشترکی را پیدا کند و بنا به تعبیر رهبر انقلاب، «رسول‌الله(ص)» محور مشترک امت اسلامی است. همچنین مرزبندی با جبهه استکبار نباید کم‌رنگ شود بلکه باید پررنگ تر از قبل باشد تا مبادا همانندسازی با اسرائیل و جبهه استکبار صورت پذیرد.

لطفیان بیان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری نباید اجازه داد مسئله استکبار به فراموشی سپرده شود و همچنین نباید اجازه داد موضوع سازش برخی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی موجب فراموشی مسئله فلسطین شود و در این رابطه ضروری است که راه‌اندازی نهضت علمی فراگیر میان امت اسلامی با هدف خنثی‌سازی سلسله پدیده‌های شوم مدنظر قرار گیرد.

وی معتقد است، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی می‌تواند به تحقق خواست ملت فلسطین و جبهه مقاومت کمک کند و بیداری اسلامی را در برابر دژخیمان صهیونیستی رقم زند.

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور با بیان اینکه امروز بسیاری از کشورهای مرتجع در منجلابی فرو رفته‌اند که برای نجات خود دست به دامن دژخیمان شده‌اند تا بقای خود را حفظ کنند، گفت: حضور پررنگ جمهوری اسلامی ایران در جبهه مقاومت می‌تواند موجب تضعیف جبهه کفر و استکبار شود.

لطفیان با بیان این مطلب که پدیده تمدن نوین اسلامی امری است که باعث شده تا کشورهای به ظاهر اسلامی و رژیم صهیونیستی با آن مقابله کنند و اجازه ندهند بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که همان پدیده تمدن نوین اسلامی است، محقق شود، عنوان کرد: اگر در راستای بیانیه گام دوم حرکت کنیم قطعاً در جهان اسلام الهام‌بخش خواهیم بود. ما نباید احساس وادادگی و ضعف در برابر استعمار و استکبار داشته باشیم و باید مدنظر داشت که دشمن پدیده تمدن نوین اسلامی را هدف قرار داشته است.

به گفته دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور، اثربخشی در عرصه بین‌المللی و پیشروی در عرصه منطقه‌ای و الهام‌بخشی در جهان اسلام از اهداف جمهوری اسلامی ایران است.

لطفیان در پایان گفت: دشمنان نمی‌خواهند اسلام تمدن‌ساز و هویت یگانه اسلامی برجسته شود و در این راستا تمام توطئه‌های شوم سیاسی را به کار گرفته‌اند که عادی‌سازی روابط با اسرائیل یکی از این توطئه‌هاست.

براساس این گزارش، صابر گل عنبری به عنوان سخنران دوم در این نشست گفت: عادی‌سازی روابط برخی دول منطقه با اسرائیل بزرگترین رویداد و اتفاقی است که در چهار دهه گذشته شاهد آن بوده ایم. متأسفانه کشورهای عربی و اسلامی با توجیهات بیهوده به دنبال عادی‌سازی روابط با اسرائیل هستند. مثلاً می‌گویند عادی‌سازی روابط بحرین با اسرائیل چه ربطی به ما دارد، در صورتی که این نشان می‌دهد ما درک صحیحی از این اتفاقات نداریم و درک ما تا حد یک دهکده جهانی تنزل پیدا کرده است. ما نمی‌توانیم نسبت به جنگ و بحران‌های جهانی بی‌تفاوت باشیم، همانطورکه نمی‌توان از بحران اوکراین گذر کرد. پس نمی‌توان نسبت به قضایای جهان بی‌تفاوت بود. عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم غاصب صهیونیستی یک پدیده نامبارک در منطقه است که نباید آن را یک پدیده بی‌اهمیت توصیف کرد.

وی افزود: عادی‌سازی روابط با اسرائیل یک اقدام غیرانسانی است که جنایت‌های اسرائیل را در فلسطین تشدید می‌کند، هرچند برخی کشورها به‌دنبال رفع تخاصم با رژیم صهیونیستی هستند اما این کار حقوق فلسطینیان را نادیده می‌گیرد و خروجی آن تشدید شرایط بد برای فلسطین و تشدید بحران‌های منطقه‌ای است.

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه رژیم صهیونیستی امنیت و وجود خود را در ناامنی منطقه می‌بیند، پس اینکه بگوییم با عادی‌سازی روابط با اسرائیل، امنیت به منطقه بازمی‌گردد کاملاً اشتباه است و مصر و اردن نمونه آن است، تأکید کرد: عادی‌سازی روابط به زیان ملت فلسطین و ملت‌های منطقه که خواهان دموکراسی هستند، خواهد بود. متأسفانه برخی از نظام‌های منطقه برای اینکه امنیت و بقای خود را تضمین کنند به جای اینکه به‌دنبال توسعه مردم‌سالاری و دموکراسی در کشورشان بروند، ساده‌ترین راه یعنی عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها را انتخاب کرده‌اند، درصورتی‌که غالب مردم منطقه مخالف عادی‌سازی و خواستار حمایت از فلسین هستند.

گل عنبری بیان کرد: آشکارسازی روابط اعراب و اسرائیل به دهه 80 و 90 باز می‌گرد، فقط با این تفاوت که در آن زمان این روابط پنهان بود اما ترامپ اصرار کرد که باید این روابط آشکار شود و بُعد دیپلماتیک به خود بگیرد و براساس نظمی که آمریکا تعریف کرده پیش برود. آمریکا تمام تمرکز خود را به سمت مقابله با روسیه و چین متمرکز کرده و برای اینکه از بابت منطقه خاورمیانه خیالش راحت باشد، آشتی میان اعراب و اسرائیل را کلید زد.

وی گفت: سازش اعراب با اسرائیل منجر به تشدید تنش‌ها در روابط ایران و عربستان، بدتر شدن شرایط آزادی و مردم‌سالاری در کشورهای منطقه و تشدید بحران‌های منطقه‌ای خواهد شد. ما امیدواریم که کشورهای منطقه‌ای به خود بیایند و در برداشتن گام‌هایشان منطقی‌تر باشند.

انتهای پیام
captcha