نیرو‌های مسلح در حوزه دانش‌بنیان حرکت کنند
کد خبر: 4050520
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵

نیرو‌های مسلح در حوزه دانش‌بنیان حرکت کنند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه نیرو‌های مسلح در حوزه دانش‌بنیان وظایف مضاعفی بر عهده دارند، گفت: نیروهای مسلح ضمن حرکت در این مسیر باید برای تحقق شعار سال تلاش کنند.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 29 فروردین‌ماه، در مراسم رژه نیرو‌های مسلح به مناسبت گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی در تبریز، گفت: نیرو‌های مسلح در حوزه دانش بنیان وظایف مضاعفی بر عهده دارند و باید برای تحقق شعار سال تلاش کنند.

وی با اشاره به فرموده امیرالمؤمنین امام علی(ع) مبنی بر اینکه علم، سلطان است، افزود: امروز وظیفه نیرو‌های مسلح به‌ویژه ارتش جمهوری اسلامی حرکت در مسیر دانش‌بنیان است.

آل‌هاشم ادامه داد: فرمانده معظم کل قوا ضمن حمایت از تولید، علم و دانش را پایه اصلی پیشرفت می‌دانند و البته نقش تاریخی خود را در این زمینه ایفا کرده‌اند که امیدواریم در تبعیت از این رهبر فرزانه موفق شویم.

امام جمعه تبریز موفقیت‌های ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی طی سال‌های هشت سال دفاع مقدس و پس از آن را مرهون هدایت‌های رهبر معظم انقلاب دانست و اظهار کرد: ایام کرونا طی سال‌های اخیر و نیز حوادث طبیعی و غیرطبیعی مثل سیل، زلزله و سایر حوادث غیرمترقبه آمادگی و خدمت رسانی نیرو‌های مسلح را به خوبی نشان داد.

وی با بیان اینکه ارتش و سایر نیرو‌های مسلح در عرصه‌های سخت و نرم دست برتر را در منطقه دارند، ایجاد تمدن نوین اسلامی را یکی دیگر از ماموریت‌های مهم و خاص ارتش و سپاه برشمرد و ادامه داد: باید توجه داشت که امنیت از عوامل مهم و محوری ایجاد تمدن است و بدون آن امکان استمرار تمدن‌ها وجود ندارد و بر همین مبنا باید زیرساخت‌های مادی و معنوی به این منظور از سوی نیرو‌های مسلح ایجاد شود.

آل‌هاشم گفت: به برکت خون شهدا و رهبری‌های داهیانه فرمانده کل قوا، در زمان کنونی وحدت ارتش، سپاه پاسداران، بسیج و نیروی انتظامی در اوج است و به برکت همین یکدلی و همدلی امنیت هوایی، زمینی و دریایی جمهوری اسلامی ایران در بالاترین حد است.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران از دوران انقلاب تاکنون در سایه هدایت‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب به جایی رسیده که از آن به عنوان ارتش حزب الله و کلمه طیبه نام برده می‌شود گفت: در دوران انقلاب اسلامی دشمنان به مسئولان نظام به ویژه شهید سپهبد قرنی به عنوان اولین رییس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح ایران فشار می‌آوردند که باید ارتش منحل و ارتش خلقی تشکیل شود، اما پس از گزارش این صحبت‌ها به امام خمینی با توجه به شناختی که از بدنه سالم ارتش داشتند و همراهی یگان‌های مختلف ارتش در شیراز، اصفهان و تهران با مردم در جریان اوج انقلاب، مانع از این کار شدند.

وی اضافه کرد: تجدید عهد ارتش و نیرو‌های هوایی قبل از پیروزی انقلاب با امام راحل کمر دشمن را شکاند و ارتش در ۴۲ سال گذشته و دفاع مقدس با تقدیم ۴۸ هزار شهید به خوبی نشان داد که به حق شایستگی پشتیبانی‌های امام راحل را داشته است و در دوران جنگ تحمیلی در کنار سپاه و بسیج به خوبی درخشید.

انتهای پیام
captcha