مهم‌ترین مؤلفه قوی شدن نظام اسلامی در گام دوم انقلاب، جریان جهادی است
کد خبر: 4049906
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶

مهم‌ترین مؤلفه قوی شدن نظام اسلامی در گام دوم انقلاب، جریان جهادی است

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس با بیان اینکه امروز جریان جهادی به نقطه قوت و افتخار نظام جمهوری اسلامی تبدیل شده است، گفت: امروز بدون تردید در گام دوم انقلاب اسلامی، مهم‌ترین مؤلفه قوی شدن نظام اسلامی همین جریان جهادی است.

اسماعیل قزل‌سفلی، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، اسماعیل قزل‌سفلی، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس امروز، 27 فروردین در نشست مسئولان گروه‌های جهادی این استان با آیت‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه دراستان که در آستانه رزمایش جهادگران فاطمی برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی از ابتدای نهضت با حضور مردم آغاز شد و  با حضور مردم به ثمر نشست و با حضور مردم استمرار یافته و در حال استکمال خود است.

وی افزود: یکی از عرصه‌های مهم که در نظام جمهوری اسلامی وجود دارد فراهم کردن بستر حضور مردم در سازندگی و آبادانی مناطق کم برخوردار و محروم است. این وظیفه در ابتدا بر عهده جهاد سازندگی بود و در ادامه با فرمان مقام معظم رهبری به عهده بسیج سازندگی گذاشته شد.

جانشین قرارگاه جهادسازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه فجر فارس یادآور شد: در آن فرمان تاریخی مقام معظم رهبری که در اردیبهشت سال۷۹ مطرح شد؛ سازماندهی، اعزام و اداره گروه‌های جهادی بر عهده بسیج است و تأمین عرصه و پشتیبانی مالی آن وظیفه دولت است.

قزل‌سفلی با بیان اینکه خوشبختانه امروز با حضور گسترده جوانان در عرصه عمران و آبارانی کشور، دوره درخشانی از این حضور را به ثمر نشاندند، گفت: در سال‌های اخیر جریان جهادی که متولد همین انقلاب اسلامی بود گسترش پیدا کرده و در استان فارس این مسئله به وضوح قابل مشاهده است.

وی تأکید کرد: امروز جریان جهادی به نقطه قوت و افتخار نظام جمهوری اسلامی تبدیل شده است به گونه‌ای که بدون تردید در گام دوم انقلاب اسلامی، مهم‌ترین مولفه قوی شدن نظام اسلامی همین جریان جهادی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس ادامه داد: جریان جهادی با نقش‌آفرینی در چالش‌های اساسی و رخدادهای مختلف بلایای طبیعی و اخیرا در همه‌گیری ویروس منحوس کرونا و ... به خوبی توانسته است کارآمدی و توانمندی خود را برای همه عیان کند.

قزل‌سفلی با یادآوری اینکه بارها مقام معظم رهبری از جریان جهادی و جوانان جهادگر تقدیر کرده است، گفت: بیان رهبری و تاکید ایشان بر عبارت «حرکت‌های جهادی شگفت‌انگیز» نشان از موثر بودن و اقدامات خوب جهادگران است.

وی یادآور شد: جریان جهادی در کنار تمام خوبی‌هایی که دارد به ویژه در جریان مقابله با ویروس کرونا خالق خرمشهرهای جدید بودند و در دورانی که کسی جرأت ورود به این مسئله را نداشتند این جهادگران هرجایی که لازم بود پا در میدان گذاشتند، یکی از نمونه‌ها همان اقدام طلبه‌های جوان بود که در دارالرحمه شیراز تلاش کردند تا متوفیان کرونایی روی زمین نمانندو اقوام بیماران کرونایی و متوفیان جرأت نزدیک شدن به آن‌ها را نداشتند اما این جوانان جهادگران هر جا لازم بود کمک می‌کردند؛ آیا این غیر از خلق یک خرمشهر جدید است؟

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس اضافه کرد: همچنین زمانی با خستگی کادر درمان مواجه بودیم و هر پرستار باید به حداق ۸ تا ۱۲ بیمار کرونایی خدمات‌رسانی می‌کردند، این جهادگران بودند که یاری‌رسان شدند و ابتدا در بیمارستان علی اصغر (ع) و سپس در 28 مرکز درمانی حاد تنفسی کل استان در قالب طرح همیار بیمار مشغول خدمت شدند.

قزل‌سفلی با تأکید بر اینکه جهادگران هر جا لازم باشد به صورت مسئله‌محور ورود می‌کنند، افزود: یکی دیگر از ویژگی این جریان جهادی و جهادگران همان ترجمان واقعی ما می‌توانیم، است. این جریان به گونه‌ای به بلوغ رسیده که وارد میدان‌های تخصصی شده‌اند. در عرصه‌های آب‌رسانی، مسکن‌سازی، راه سازی، سلامت و ... خدمات‌رسانی می‌کنند برای مثال یکی از این گروه‌های تخصصی این توانمندی را دارند که در هر 72 روز یک مسکن با استانداردهای بنیاد مسکن را می‌سازند.

انتهای پیام
captcha