اسکان مسافران نوروزی در مدارس فارس از مرز یک میلیون نفر گذشت
کد خبر: 4045076
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷

اسکان مسافران نوروزی در مدارس فارس از مرز یک میلیون نفر گذشت

طبق اعلام مدیرکل آموزش و پرورش فارس در دور اول سفرهای نوروزی، یک میلیون و 80 هزار و 269 نفر روز میهمانان نوروزی در مدارس و اماکن اقامتی وابسته به این اداره‌کل اسکان داده شدند.

دیدار استاندار فارس با مدیران آموزش و پرورش استانبه گزارش ایکنا از فارس، محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز، شش فروردین در دیدار با استاندار فارس به تشریح اقدامات انجام شده در ایام نوروز برای پذیرش و اسکان میهمانان نوروزی پرداخت و گفت: در سال جاری شاهد افزایش هفت درصدی میزان اسکان میهمانان نوروزی نسبت به مدت مشابه در سال 98 در مدارس استان بودیم.

وی تصریح کرد: بنابر اعلام وزارت آموزش و پرورش، بیشترین پذیرش مسافران نوروزی در مدارس کشور تا پایان سوم فروردین به ترتیب مربوط به استان‌های خراسان رضوی، فارس و اصفهان است.

عسکری با بیان اینکه طی ایام نوروز مقدمات اسکان بیش از ۶۲ هزار نفر را در وضعیت عادی در شبانه‌روز فراهم کرده‌ایم، گفت: با پایان یافتن دور اول سفرهای نوروزی بیش از ۳۶۳ هزار و 282 نفر در قالب ۸۶ هزار و 296 خانواده و در مجموع یک میلیون و هشتاد هزار و 269 نفر روز در مدارس و اماکن اقامتی وابسته به آموزش و پرورش فارس پذیرش و اسکان داده شدند.

وی از فعالیت 68 پایگاه پذیرش میهمانان نوروزی در مدارس استان که شش پایگاه در شیراز مشغول به فعالیت هستند، خبر داد و افزود: یک هزار و ۱۳۰ مدرسه در استان و بیش از ۶۰۰ مدرسه در سطح شیراز برای اسکان در وضعیت عادی آماده شده بودند که با استقبالی که از سفر به استان و شهر شیراز انجام شد، این آمار افزایش قابل توجهی پیدا کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: ۴۶ معلم‌سرا و باشگاه فرهنگیان با ظرفیت ۱۵۰۰ نفر و ۱۲ خوابگاه دانش‌آموزی با ظرفیت پذیرش ۲۲۰ نفر نیز در اختیار ستاد اسکان آموزش و پرورش در سطح استان است.

وی همچنین از آماده‌سازی ۱۵۶ فضای ورزشی سرپوشیده داخل و خارج از مدرسه برای وضعیت اضطرار خبر داد و گفت: بیشترین میهمانان پذیرش شده درمدارس فارس از استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام و بوشهر هستند.

عسکری همچنین بیان کرد: بیشترین پذیرش مهمان در مدارس فارس مربوط به ستادهای اسکان نواحی ٤ ،٣، ١، ٢، مرودشت، ممسنی، کازرون، آباده، زرقان، پاسارگاد، لارستان و سپیدان است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در بخش دیگری از سخنان خود از پرداخت سرانه‌های آموزشی در دولت جدید به مدارس خبر داد و گفت: وزارت آموزش و پرورش تلاش دارد که مراحل بعدی واریز سرانه را نیز انجام دهد.

انتهای پیام
captcha