نتانیاهو: ادامه مذاکرات هسته‌ای پس از حمله ایران به اربیل غیرقابل قبول است
کد خبر: 4042819
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳

نتانیاهو: ادامه مذاکرات هسته‌ای پس از حمله ایران به اربیل غیرقابل قبول است

نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در پیامی از ادامه مذاکرات هسته‌ای پس از حمله ایران به سمت کنسولگری آمریکا در کردستان عراق انتقاد کرد.

به گزارش ایکنا، منابع صهیونیستی گزارش دادند بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی با انتشار یک پیام ویدئویی به زبان انگلیسی و عبری بار دیگر علیه توافق هسته‌ای با ایران صحبت کرد.

نتانیاهو مدعی شد که قدرت‌های جهان به امضای یک توافق هسته‌ای که «به ایران زرادخانه هسته‌ای می‌دهد» نزدیک شده‌اند.

بر اساس گزارش روزنامه صهیونیستی تایمز آو ایزرائل، نتانیاهو رهبر حزب اپوزیسیون لیکود در این پیام ویدئویی، قدرت‌های جهان را به دلیل ادامه مذاکرات هسته‌ای با ایران علی‌رغم آنکه جمهوری اسلامی ایران موشک‌هایی به سمت کنسولگری آمریکا در کردستان عراق شلیک کرده شدیداً مورد انتقاد قرار داد.

وی در این پیام که عصر روز گذشته به دو زبان انگلیسی و عبری برای شهروندان آمریکایی و صهیونیست منتشر شده بود، ادامه مذاکرات وین با تهران را «بیهوده» خواند و مدعی شد شتاب ناامیدکننده برای امضای این توافق هسته‌ای ناقص با ایران نه تنها بیهوده است بلکه کاملاً خطرناک است. هر خانواده آمریکایی باید این ویدئو را تماشا کند.

وی با اشاره به حملات موشکی بامداد یکشنبه ایران به دو مرکز موساد در اربیل عراق مدعی شد: ایران موشک‌هایی را در حومه کنسولگری آمریکا در عراق شلیک کرد و ایالات متحده به همراه دیگر قدرت‌های جهان به سوی امضای یک توافق هسته‌ای که به آیت‌الله‌ها زرادخانه هسته‌ای می‌دهد، پیش می‌روند».

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در خصوص آزاد شدن دارایی‌های مسدود شده ایران در پی حصول به توافق هسته‌ای نیز ادعا کرد:  تحریم‌ها کاهش می‌یابد و صدها میلیارد دلار به آن‌ها داده می‌شود تا به اقدامات تروریستی خود که دیروز و هر روز در سراسر خاورمیانه و جهان به راه انداخته و می‌اندازند، ادامه دهند.

نتانیاهو با انتقاد از توافق با ایران ادعا کرد این توافق حتی بدتر از توافق قبلی است زیرا ظرف سه سال طبق این توافق، ایران یک کشور در آستانه تسلیحاتی شدن می‌شود. ایران اورانیوم کافی برای ایجاد ده‌ها بمب هسته‌‌ای دارد و موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای خواهد داشت تا این بمب‌ها را به هر مکانی در ایالات متحده منتقل کند.

انتهای پیام
captcha