بسیج سازندگی در تولید پنل‌های خورشیدی سرمایه‌گذاری می‌کند
کد خبر: 4042433
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۹

بسیج سازندگی در تولید پنل‌های خورشیدی سرمایه‌گذاری می‌کند

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: این مجموعه در تولید پنل‌های خورشیدی در نقاط مختلف کشور و آذربایجان‌شرقی سرمایه گذاری می‌کند.

بسیج سازندگی، استاندار آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی روز شنبه، 21 اسفندماه، در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به تصویب اعتبارات لازم برای بسیج سازندگی در زمینه پنل‌های خورشیدی و احیای واحدهای خرد و کوچک، اظهار کرد: در این راستا بسیج سازندگی به دلیل شرایط ویژه آذربایجان‌شرقی، آمادگی لازم برای همکاری دارد.

وی از کلنگ‌زنی تعداد یک هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در شهر جدید سهند در قالب توافق با وزارت راه و شهرسازی برای مشارکت در طرح ملی جهش تولید مسکن در آذربایجان‌شرقی خبر داد و آمادگی بسیج سازندگی برای احداث واحدهای مسکونی در روستاها و مناطق حاشیه‌ای کلانشهر تبریز را اعلام کرد.

زهرایی، اولویت بسیج سازندگی را تامین آب روستاها اعلام و اضافه کرد: هم در این خصوص و هم در خصوص راه‌های روستایی آماده همکاری با مدیریت ارشد آذربایجان شرقی هستیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی، با اشاره به اینکه احتساب کمک واحدهای اقتصادی به گروه‌های جهادی به‌ عنوان مالیات تصویب شده است، گفت: بدین ترتیب بسیج سازندگی می‌تواند پروژه‌هایی را که از نظر استانداری، اولویت‌دار بوده، اما بودجه دولتی لازم به آنها اختصاص نمی‌یابد، با جذب منابع از این طریق وارد همکاری برای اجرا شود.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان‌‌شرقی نیز در دیدار خواستار مشارکت گروه‌های جهادی در پروژه‌های خدمت‌رسانی به روستاهای استان شد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در روستاهای استان، در صورت اقدامات اساسی که منجر به تامین و تکمیل زیرساخت‌ها، اشتغال‌زایی و افزایش درآمد سرانه شود، شاهد تثبیت جمعیت و حتی مهاجرت معکوس به روستاها خواهیم بود.

وی اظهارکرد: تأمین آب شرب و کشاورزی از نیازهای جدی روستاهای آذربایجان‌شرقی است که اقدامات مهمی به خصوص برای اجرای پایاب ۹ سد تکمیل شده استان در حال انجام است.

خرم، اصلاح الگوی کشت، ایجاد واحدهای فرآوری محصولات کشاورزی، احداث مدارس جایگزین کلاس‌های کانکسی، ایجاد بازارچه‌های دائمی محصولات بومی برای عرضه به گردشگران و سرمایه‌گذاری شستا برای تأسیس گاوداری‌های بزرگ در مناطق محروم استان را از جمله مواردی برشمرد که با جدیت در استان دنبال می‌شوند.

استاندار آذربایجان‌شرقی، از سازمان بسیج سازندگی درخواست کرد در بازآفرینی شهری مناطق حاشیه‌نشین تبریز از طریق احداث واحدهای مسکونی طرح جهش تولید مسکن و نیز تامین قیر برای احداث و بازسازی راه‌های روستایی آذربایجان ‌شرقی مساعدت کند.

انتهای پیام
captcha