کشته و زخمی شدن 47 کودک یمنی در دو ماه نخست سال 2022
کد خبر: 4042392
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۲

کشته و زخمی شدن 47 کودک یمنی در دو ماه نخست سال 2022

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در بیانیه‌ای از کشته و زخمی شدن 47 کودک در یمن در دو ماه نخست سال 2022 میلادی خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از تی ار تی عربی، یونیسف ضمن اشاره به این وضعیت تلخ تصریح کرده است: یمن شاهد بدترین بحران انسانی در جهان است.

گزارش برنامه توسعه سازمان ملل متحد تخمین زده است: در هفت سالی که از جنگ یمن گذشته است، 377 هزار نفر از مردم غیرنظامی یمن به طور مستقیم و غیرمستقیم کشته شده‌اند.

این گزارش تصریح کرده است: مردم یمن سنگین‌ترین بها را برای این جنگ و ویرانی پرداخته‌اند.

یونیسف در بیانیه خود اعلام کرد: گزارش‌ها حاکی از آن است که در دو ماه نخست سال جاری، حداقل 47 کودک در چندین منطقه در یمن کشته یا زخمی شده‌اند.

جنگ در یمن باعث افت شدید سطح بهداشت، اقتصاد، آموزش و سایر بخش‌های رفاهی در این کشور شده است، در حالی که بیش از 3.3 میلیون آواره در مدارس و اردوگاه‌ها زندگی می‌کنند، جایی که بیماری‌هایی مانند وبا به دلیل عدم دسترسی به آب تصفیه‌شده، در حال گسترش است.

به گفته یونیسف، طی این جنگ بیش از دو هزار و 500 مدرسه در کشور غیرقابل استفاده شده‌اند، چرا که این مدارس تخریب‌ شده و یا به عنوان پناهگاهی برای آوارگان استفاده می‌شوند.

در برآوردهای قبلی، سازمان ملل متحد اعلام کرده بود که در جریان جنگ یمن تقریباً دو میلیون کودک از مدرسه بازمانده‌اند.

یونیسف در بیانیه خود تأکید کرد: از زمان تشدید درگیری‌ها در یمن، سازمان ملل کشته و زخمی شدن بیش از 10 هزار و 200 کودک را تأیید کرده و تأکید شده است که تعداد واقعی احتمالاً بسیار بیشتر است. در اکتبر گذشته، این سازمان گزارش داد که حدود 10 هزار کودک در این جنگ کشته شده‌اند.

یونیسف ضمن اشاره به وضعیت ناگوار یمن تأکید کرده است: زمان راه‌حل سیاسی پایدار فرا رسیده است تا یمنی‌ها و فرزندانشان بتوانند در صلحی که شایسته آن هستند، زندگی کنند.

عربستان سعودی و امارات با همراهی قدرت‌های غربی به ویژه ایالات‌متحده و انگلیس هفت سال پیش به بهانه حمایت از دولت منصور هادی، رئیس‌جمهور پیشین یمن، تجاوز نظامی گسترده‌ای را علیه یمن آغاز کردند.

در این حملات که با سکوت گسترده کشورهای غربی همراه شده است، زیرساخت‌های یمن ویران شده و صدها هزار نفر از مردم این کشور به خاک و خون کشیده شده‌اند؛ با این حال ائتلاف متجاوز سعودی با وجود جنایت فراوان به دلیل مقاومت مردم یمن از تحقق اهداف خود در این تجاوز ناکام بوده است.

انتهای پیام
captcha