لزوم توجه جدی به تبیین مهدویت در جامعه
کد خبر: 4042349
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸

لزوم توجه جدی به تبیین مهدویت در جامعه

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کرمان با بیان اینکه تبیین مهدویت وظیفه همه‌ یاوران و ارادتمندان امام زمان(عج) است، گفت: یک بخش از جهاد تبیین موضوعات اعتقادی است و یکی از موضوعات اعتقادی ما مسائل مهدویت است.

حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کرمان امروز، ۲۱ اسفندماه در نشست خبری نخستین جشنواره ملی «خانواده و سبک زندگی مهدوی» با تبریک اعیاد ماه شعبان به ارائه گزارشی در خصوص جشنواره عید تا عید پرداخت و گفت: در بحث مهدویت و امام زمان(عج) موضوعات گوناگونی وجود دارد که یکی از آن‌ها جایگاه و اعتقاد به مهدویت است و همه‌ ما وظیفه داریم جهت تبیین این موضوع برای بررسی شبهات موجود و پاسخگویی به آن شبهات اقدام کنیم.

حجت‌الاسلام عرب‌پور با بیان اینکه تبیین مهدویت وظیفه همه‌ یاوران و ارادتمندان امام زمان(عج) است، گفت: یک بخش از جهاد تبیین موضوعات اعتقادی است و یکی از موضوعات اعتقادی ما مسائل مهدویت است.

وی افزود: مسئله دوم انطباق زندگی‌ یاوران امام زمان(عج) با زندگی مورد رضایت امام زمان است که از آن با عنوان سبک زندگی مهدوی یاد می‌شود یعنی زندگی که شاخصه آن آموزه‌های اهل‌بیت و امام زمان(عج) است و در این راستا مسئله خانواده و سبک زندگی اعضای خانواده موضوعات خاص خود را دارد که هر یک از این موضوعات می‌تواند در یک بخش از زندگی پیاده شود تا سبک زندگی مهدوی در خانواده شکل بگیرد.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کرمان با بیان اینکه زمانی که سبک خانواده‌ها مهدوی شود به سمت شکل‌گیری جامعه مهدوی پیش می‌رویم، افزود: با شکل‌گیری جامعه مهدوی زمینه تشکیل حکومت مهدوی با حضور حضرت فراهم می‌شود و در این راستا برای معرفی سبک زندگی مهدوی هر ابزاری که کمک کننده باشد باید استفاده شود که هنرهای مختلف شعر، ادبیات، فیلم و غیره را دربر می‌گیرد.

وی تصریح کرد:‌ قرارگیری دو نیمه شعبان در سال ۱۴۰۰ فرصتی فراهم کرد برای برگزاری طرح ملی خانواده و سبک زندگی مهدوی که در بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) طراحی و ابلاغ شد و سهم استان کرمان در برگزاری جشنواره‌های عید تا عید، برگزاری جشنواره ملی«خانواده و سبک زندگی مهدوی» بود.

انتهای پیام
captcha