ارسال بیش‌ از یک‌هزار اثر به جشنواره «خانواده و سبک زندگی مهدوی»
کد خبر: 4042345
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲

ارسال بیش‌ از یک‌هزار اثر به جشنواره «خانواده و سبک زندگی مهدوی»

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان با بیان اینکه ۲۰ استان در جشنواره ملی «خانواده و سبک زندگی مهدوی» شرکت کردند، گفت: در مجموع حدود یک‌هزار و ۱۳۲ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان امروز، ۲۱ اسفندماه در نشست خبری نخستین جشنواره ملی «خانواده و سبک زندگی مهدوی» که با حضور مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کرمان برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه و بزرگداشت روز نظامی گنجوی بیان کرد: در ایام شعبانیه در استان کرمان برنامه‌های متعددی به صورت مردمی و با همراهی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان در حال پیگیری و اجرا است و برای اولین بار یک برنامه با ساختار مشخص امسال اجرا شده است.

وی با بیان اینکه جشنواره ملی «خانواده و سبک زندگی مهدوی» به نوعی یک رویداد مردم محور است، بیان کرد: تولیدات بخش‌های مختلف جشنواره توسط جامعه فرهنگی و هنری استان و کشور ایجاد شده‌ است و تلاش شد زمینه مشارکت این افراد در موضوع مهدویت فراهم شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان در خصوص هدف برگزاری این جشنواره گفت: هدف از برگزاری این جشنواره استفاده از ظرفیت و قالب‌های مختلف هنری در جهت ترویج و تبیین سبک زندگی مهدوی است. حوزه هنر و ابزا‌رهای فرهنگی هنری در راستای تبیین مفاهیم ارزشی، دینی و مهدوی بسیار مهم و مؤثر هستند، به همین دلیل برگزاری جشنواره ملی «خانواده و سبک زندگی مهدوی» بسیار مهم بود.

علیزاده با بیان اینکه موضوع سبک زندگی مهدوی امروز دغدغه همه کسانی است که نسبت به اعتقادات دینی و مذهبی دغدغه‌مند هستند و برای یک جامعه مطلوب تلاش می‌کنند، گفت: ترویج سبک زندگی مهدوی در جامعه ما به معنای ترویج سبک زندگی مطلوب و ایده‌آل است.

وی با بیان اینکه جشنواره ملی«خانواده و سبک زندگی مهدوی» زمانی می‌تواند ارزیابی شود که ‌استمرار داشته باشد، افزود: این جشنواره در بخش‌های عکاسی حرفه‌ای، پوستر، دلنوشته، مقاله و خوشنویسی برگزار شد و در مجموع حدود یک‌هزار و ۱۳۲ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان اظهار کرد: ۲۰ استان درجشنواره ملی «خانواده و سبک زندگی مهدوی» شرکت کردند که بیشترین آثار متعلق به بخش عکس با ۲۹۱ اثر است و به دلیل اینکه تعدادی از عکس‌های ارسالی، آثار موبایلی بودند این بخش نیز به عنوان یکی از بخش‌های جشنواره داوری خواهد شد.

انتهای پیام
captcha