مکتب سیدالشهدا(ع) منطق شهدای ما شد
کد خبر: 4041096
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳

مکتب سیدالشهدا(ع) منطق شهدای ما شد

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: در حقیقت قهرمانان ما خود را ملت و درس‌آموز مکتب سیدالشهدا(ع) می‌دانند و این منطق شهدای دفاع مقدس شد و امروز ما زیر این پرچم حرکت می‌کنیم.

 سردار حسینعلی یوسف‌زاده، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، امروز 16 اسفندماه همزمان با روز ولادت حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) و روز جانباز در مراسم اختتامیه مهرواره ملی قصه‌گویی «من کشورم را دوست دارم» با محوریت سردار شهید سلیمانی که در محل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مشهد برگزار شد، اظهار کرد: تکریم، تعظیم و تجلیل اولیای دین یک فضیلت بزرگ و مهم به‌ویژه در فرهنگ شیعه است و در حقیقت این ارادت و اخلاصی که در جامعه شیعی دنبال می‌شود پذیرفته شده است و همچنین تکریم قهرمانان بزرگ نیز در همین زنجیره قرار می‌گیرد و به عنوان یک وظیفه و تکلیف محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: افتخار می‌کنیم که به عنوان یک خدمتگذار در بین ادبا، هنرمندان و مدیران ارجمندی که این کار بزرگ را هدایت و حمایت می‌کنند حاضر شدیم. همانگونه که می‌دانیم این ایام متعلق است به سید و سالار شهیدان، قمر منیر بنی‌هاشم، امام سجاد(ع) و نیمه شعبان هم که متعلق است به فرمانده و امام حی که امیدواریم همگی آماده باشیم و در رکاب ایشان جان فدایی کنیم.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان کرد: بسیار لذت بخش است که این فضا در جامعه اسلامی و ایرانی ما که دل‌ها مالامال از عشق اولیای دین است؛ قرار دارد و خدا می‌داند که اگر این عشق، ارادت، دلبستگی و شوق وصال به اولیای دین وجود نداشت مشخص نبود که ما هم زیر دست و پای کدام طاغوت له می‌شدیم و در حقیقت با این تمسک است که زیر بار ظلم نمی‌رویم.

یوسفعلی‌زاده با اشاره به فرمایش امام علی(ع) اظهار کرد: امام علی(ع) می‌فرمایند «کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً»؛ همیشه با ستمگران در ستیز هستیم و همیشه حامی مظلومین عالم خواهیم بود، همچنین شعار سیدالشهدا(ع) نیز این نکته اساسی است که زیر بار ظلم نمی‌رویم، می‌جنگیم و می‌میریم سازش نمی‌پذیریم. قهرمانان ما نیز با همین منطق پیش رفتند و جانفشانی کردند.

مکتب و منطق شهدا

وی بیان کرد: شهید سلیمانی در سخنان خود بارها گفته‌اند که من هیچوقت نترسیده‌ام. بنا به گفته برخی از افراد ترس برادر مرگ است. این در حالی است که همه می‌دانیم شهدای ما همواره زنده جاوید هستند و برای همین است که ترس ندارند، زیرا چه بکشند و چه کشته شوند پیروز هستند.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: در حقیقت شهدا، قهرمان این میدان در عالم هستند و همه افرادی که به سیدالشهدا اقتدا کردند نیز از همین ویژگی برخوردار هستند و بر اساس این منطق پیش رفته‌اند. همانگونه که می‌دانیم سردار سلیمانی نیز گفته‌اند که ما ملت امام حسینیم و ما ملت شهادت هستیم. در حقیقت قهرمانان ما خود را ملت و درس‌آموز مکتب سیدالشهدا(ع) می‌دانند و این منطق شهدای دفاع مقدس بود.

یوسفعلی‌زاده اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب ما در سال‌های اخیر چندین بار کلمه مکتب را استفاده کردند. در این میان به مکتب امام راحل اشاره کردند که ما باید مکتب ایشان را بر سر دست بگیریم و به آن اقتدا کنیم، همچنین امام راحل نیز فرمودند که بسیج یک مکتب است و یک مدرسه عشق است. همچنین رهبر معظم انقلاب نیز برای سردار دل‌ها هم مکتب شهید سلیمانی را با فریاد بلند در بام جهان طنین انداز کردند، چرا که ایشان شهید بین‌الملل اسلام هستند.

وی تصریح کرد: در واقع این مکتب، مکتبی است که همه چیز را می‌توان در آن یافت و همه چیز را از آن الهام گرفت. در حقیقت وقتی یک منطقی تبدیل به مکتب شد، در درون این مکتب آداب، سنن، چگونگی زیست، سیر و سلوک، چگونگی نقش‌آفرینی در عرصه‌های نظامی، سیاسی، اقتصادی، علمی و غیره وجود دارد و هر کسی هر آنچه را که می‌خواهد می‌تواند در این مکتب پیدا کند.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان کرد: وقتی یک مسلک و منطقی به یک مکتب تبدیل شود، در این صورت این مکتب جامع می‌شود و در حقیقت نمی‌شود مکتب را محدود کرد، زیرا مکتب وسعت همه جانبه دارد. وقتی قهرمان ما صاحب مکتب است اینجاست که هرآنچه که داریم مانند قصه‌گویی، هنرمندی، روایت‌گری و غیره ما نیز همین می‌شود که زیر چنین مکتبی حرکت کنیم.

تناسب نامگذاری «من کشورم را دوست دارم» برای چنین مهرواره‌ای

یوسفعلی‌زاده با بیان اینکه به قول معروف با صد زبان، بیانگر یک منطق رشید و بلیغ می‌شویم که افتخار همه ماست، اظهار کرد: چه خوب است که امروز این جشنواره به نام «من ایرانم را دوست دارم» نامگذاری شده است اما منظور از این ایران، نه ایران باستان‌گرای غرق در خرافات بلکه ایرانی است با همه مشخصات مطرح شده در منطق انقلاب اسلامی و ایران روزآمد جلوه‌گر شده در بام جهان به عنوان یک ملت پیشتاز، پیشرو و پیش‌برنده سایر ملت‌ها که پرچم این کشور همواره برافراشته است.

وی تصریح کرد: در واقع من چنین ملت ایرانی با چنین ویژگی‌ها را دوست دارم نه ایران ذلیل شده در کف شرق و غرب بلکه ایرانی که زیر بار ظلم نمی‌رود، پیشرو، پیش‌برنده، مبتکر، دلیر و خلاق است و حرفی برای همه جهانیان و همه ملت‌ها دارد.

یوسفعلی‌زاده در پایان تأکید کرد: از این‌رو امیدواریم که این توفیق را داشته باشیم که با هم این مکتب، منطق و این روش بلیغ را در دست بگیریم و پیش بریم.

انتهای پیام
captcha