مهلت سه ماهه استاندار فارس برای ساماندهی نمازخانه‌های ادارات
کد خبر: 4040757
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴

مهلت سه ماهه استاندار فارس برای ساماندهی نمازخانه‌های ادارات

محمدهادی ایمانیه به مدیران دستگاه‌های اجرایی مهلت سه ماهه داد تا تمام نمازخانه‌ها و محل‌های برگزاری نماز در سازمان خود را به روز، تعمیر و تجهیز کنند و سپس افزود: اگر سازمانی پولی برای این کار نداشت، فعلاً اتاق مدیرکل آن سازمان را برای نمازخانه اختصاص دهند.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس امروز، 15 اسفندماه در هفتمین اجلاس استانی نماز این استان ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت امام حسین(ع) گفت: امام حسین(ع) در روز عاشورا نشان دادند در هیچ شرایط نماز از اولویت نمی‌افتد.

وی با یادآوری روایاتی از ائمه معصومین در خصوص اهمیت نماز، افزود: طبق روایات اسلامی اگر نماز قبول شود بقیه اعمال قبول می‌شود و اگر نماز رد شود همه اعمال خیر هم رد خواهد شد و هیچ فریضه دینی دیگری جز نماز نداریم که در هر شرایط موظف به اجرای آن هستیم حتی در بستر بیماری.

ایمانیه با اشاره به آیه 41 سوره حج « الَّذِينَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ...؛ همان كسانى كه چون در زمين به آنان توانايى دهيم نماز برپا مى دارند...»، گفت: اقامه نماز تکلیفی است که قرآن به عهده ما گذاشته است و یکی از تکالیف جدی، قانونی و شرعی مدیران هم در این بخش است لذا اعمال مدیران در این رابطه رصد خواهد شد گرچه اینگونه کارها باید دلی باشد و بخشنامه و ارزیابی و جایزه دادن و تشویق و تنبیه کردن کافی نیست.

استاندار فارس با بیان اینکه درک اهمیت نماز موجب پیشرفت کارها خواهد شد، گفت: در استانداری شورای سه نفره متشکل از مدیران فرهنگی و اجتماعی استانداری تشکیل شود که این شورا هر هفته حداقل یک ساعت جلسه درباره نماز و مباحث سخت‌افزاری و نرم‌افزاری داشته باشند.

وی به مدیران دستگاه‌های اجرایی مهلت سه ماهه داد تا تمام نمازخانه‌ها و محل‌های برگزاری نماز در سازمان خود را به روز، تعمیر و تجهیز کنند و سپس افزود: اگر سازمانی پولی برای این کار نداشت، فعلاً اتاق مدیرکل آن سازمان را برای نمازخانه اختصاص دهند.

ایمانیه آخرین مهلت دستگاه‌های اجرایی را برای تجهیز و تعمیر نمازخانه‌ها را تا آخر خردادماه سال آینده اعلام کرد و گفت: سازمان برنامه و بودجه هم در این زمینه به سازمان‌ها کمک کند گرچه اگر سازمانی در این رابطه پول کم داشت، فعلاً اتاق مدیرکل تبدیل به نمازخانه شود.

استاندار فارس با بیان اینکه این قضیه از طرف استانداری رصد شده و در شورای سه نفره وضعیت سازمان‌ها بررسی خواهد شد، گفت: چندین بار هم بخشنامه شده است که هیچ جلسه‌ای در زمان نماز نباید برگزار شود و هیچ برنامه‌ریزی برای اذان ظهر نشود.

وی در ادامه به وضعیت نمازخانه‌ها و مساجد بین راهی هم اشاره کرد و افزود: تمام نمازخانه‌ها و مساجد بین راهی استان باید با همکاری راهداری و اوقاف قبل از نوروز بررسی شده و ساماندهی شوند و حتماً باید این مراکز از ابتدای فروردین تا 15 فروردین باز و مرتب بوده و در اختیار مسافران نوروزی باشند.

ایمانیه با بیان اینکه اسناد بالادستی اقامه نماز برای اجرایی کردن است نه برای طاقچه‌ها و ویترین‌ها، از اعضای شورای سه نفره در استانداری خواست تا بند بند این اسناد را مطالعه کرده و آن‌ها را در سطح استان اجرایی کنند.

استاندار فارس همچنین گفت: باید با هماهنگی وزارت راه و سازمان هواپیمایی کشور، تمهیداتی شود تا هنگام نماز پروازی انجام نشود و همچنین این مسئله باید برای اتوبوس‌های بین شهری هم مراعات شود تا اگر اتوبوسی هنگام نماز توقف نکند، توبیخ شود.

وی در پایان از شهرداری‌ها خواست تا نمازخانه‌های پارک‌ها و بوستان‌ها را احیا کند و سپس گفت: همچنین باید مکانی برای نماز در پاساژها و اماکن شلوغ در نظر گرفته شود که سازمان صمت با همکاری اتاق اصناف در این زمینه ورود کنند.

انتهای پیام
captcha