فارس آماده‌ نوروز می‌شود/ ضرورت تدارک گسترده‌ برای اعیاد شعبانیه
کد خبر: 4039938
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹

فارس آماده‌ نوروز می‌شود/ ضرورت تدارک گسترده‌ برای اعیاد شعبانیه

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین و گردشگری استانداری فارس از آماده‌باش نوروزی استان در حوزه حمل و نقل برای استقبال ایمن از مسافران خبر داد و بر ضرورت همراهی هیئت‌های مذهبی، مؤسسات مردم نهاد، مساجد و مراکز فرهنگی در مسیرهای منتهی به ورودی شهرها با برپایی توقفگاه‌های ارائه خدمات و مراکز راهنمایی گردشگران تأکید کرد.

محمد فرخ‌زاده، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین و گردشگری استانداری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، محمد فرخ‌زاده، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین و گردشگری استانداری فارس امروز، ۱۱ اسفند در جلسه کمیته تخصصی حمل و نقل ذیل ستاد اجرایی تسهیلات سفرهای نوروزی که با حضور مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای فارس برگزار شد، به بررسی آخرین وضعیت ایمنی جاده‌ها، نحوه حمل و نقل مسافر از پایانه‌ها، توزیع فرآورده‌های نفتی در این ایام و بحث خدمت رسانی و امداد رسانی به مسافرین پرداخت.

وی با بیان اینکه متؤسفانه در سال گذشته فارس جزو سه استان اول در تصادفات فوتی و جرحی بوده است، اضافه کرد: در کل استان  ۱۲۱ نقطه حادثه خیز شناسایی شده که  ۷۶ نقطه آن ایمن‌سازی و روان‌سازی شده است و ۴۹ نقطه دیگر که آمار تصادفات در آن بالا بوده است، تدابیر و تمهیدات لازم اندیشیده شد.

فرخ‌زاده با اشاره به اینکه بیش از ۴ هزار متر مربع تابلو راهنمای مسیر نصب و تعمیر شده است، اضافه کرد: به منظور کنترل و نظارت سراسری جاده‌های مواصلاتی استان  ۶۰ دوربین جدید کنترل سرعت به ۱۷۶ دوربین موجود افزوده شده است.

وی با بیان اینکه پیش فروش ۵۰ درصد بلیط سفرهای نوروزی بصورت سامانه‌ای و حضوری در روزهای آینده انجام خواهد شد، افزود: پیش‌بینی‌های لازم در خصوص ارائه خدمات و سرویس دهی به مسافرین توسط  ۵۵ مجتمع خدماتی بین‌راهی انجام می‌شود که ۲۹ مجتمع دیگر نیز در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس ستاد تسهیلات نوروزی فارس بیان کرد: از مجموعه‌های فرهنگی به خصوص فعالان فضای مجازی و نیز اپراتورهای تلفن همراه در اطلاع‌رسانی سریع، انتظار می‌رود در بخش کاهش تصادفات و معرفی جاذبه‌های استان در حوزه زیارتگاه‌های امامزادگان واجب التعظیم و اماکن گردشگری با تلاش مضاعف و سلایق ارزشمند استان فارس به هموطنان به نحو مطلوب معرفی کنند.

فرخ‌زاده بیان کرد: با توجه به کارکردهای مناسب اجتماعی سازمان‌های مردم نهاد با توجه به مصادف شدن سال جدید با میلاد امام مهدی(عج) شرایط مساعدی برای برگزاری اعیاد و جشن‌های ماه شعبان فراهم است، شایسته است در سطح استان همه بخش‌های فرهنگی مراسم را در خور و شأن استان به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) به این مهم جامه عمل بپوشانند.

معاون استاندار فارس با تأکید بر اینکه ۳۵ درصد از تصادفات بر اساس آمار حمل و نقل جاده‌ای در نتیجه خواب آلودگی نزدیک به مبادی ورودی شهرها حادث می‌شود، تصریح کرد: نهادهای مردم نهاد، هیئت‌های مذهبی، مساجد و مراکز فرهنگی در مسیرهای منتهی به ورودی شهرها با برپایی توقفگاه‌ها ارائه خدمات و مراکز راهنمایی گردشگران این موضوع را با جدیت دنبال کنند.

فرخ‌زاده با بیان اینکه پیش‌بینی‌های خوبی در راستای توزیع مناسب فراورده‌های نفتی نیز انجام شده است، بر نظارت و بازرسی امکانات جانبی پمپ بنزین‌ها مانند سرویس بهداشتی، نمازخانه، ارائه خدمات اغذیه و قرار گرفتن در بهترین شرایط جهت رفاه حال مردم تاکید کرد.

انتهای پیام
captcha