برپایی دوره آموزش مربیان سنتی قرآن در فارس
کد خبر: 4039449
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵

برپایی دوره آموزش مربیان سنتی قرآن در فارس

مدیرکانون قرآن نمایندگی آستان قدس رضوی از برگزاری دوره آموزشی مربیان سنتی قرآن در این استان خبر داد و گفت: حدود 70 نفر در این دوره شرکت کردند که برای آنان گواهی پایان دوره صادر خواهد شد.

مجتبی غیب‌پرور، مدیر کانون قرآن نمایندگی آستان رضوی استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، مجتبی غیب‌پرور، مدیر کانون قرآن نمایندگی آستان رضوی استان فارس امروز، 9 اسفندماه نشست هماهنگی و بررسی احیای مجدد شورای قرآن و عترت استان گفت: برای احیای مجدد شورای قرآن و عترت استان لازم است تا آسیب‌شناسی از روند جلسات گذشته شورا انجام شود.

وی با بیان اینکه در نمایندگی آستان قدس رضوی اقدامات قرآنی را انجام می‌دهیم، افزود: حدود 560 نفر خادم یار قرآن در استان فارس وجود دارد و همچنین حدود 3 هزار قرآن‌آموز در مهدالرضاهای استان مشغول آموزش هستند.

غیب‌پرور با اشاره به برپایی محافل قرآنی هفتگی چهارشنبه‌های رضوی در استان گفت: تاکنون 40 محفل قرآنی در این راستا برگزار کرده‌ایم که هر کدام از این جلسات به یاد یکی از شهدا برگزار شده است.

مدیر کانون قرآن نمایندگی آستان رضوی استان فارس اظهار کرد: در جلسات قبلی شورای قرآن و عترت بحث شناسایی جلسات سنتی قرآن مطرح شد و ما اولین استانی بودیم که همایش ملی آن را برگزار کردیم و اولین استانی بودیم که دوره آموزشی مربیان سنتی قرآن را آغاز کردیم و حدود 70 نفر هم در این دوره‌ها آموزش دیدند که بعداً به آن‌ها گواهی پایان دوره اعطا می‌شود.

وی با بیان اینکه در بحث تبلیغات ضعیف هستیم و انتظار داریم که اطلاع‌رسانی بهتری انجام شود، گفت: ضمانت اجرایی، هم‌گرایی و هم‌افزایی نکته‌ای است که باید در این حوزه بدان توجه کنیم.

غیب‌پرور در پایان خواستار توجه به مباحث مالی حوزه قرآن و عترت شد و گفت: باید برای قاریان و حافظان خود مشوق قرار دهیم تا بتوانیم تعداد بیشتری را به این حوزه جذب کنیم.

انتهای پیام
captcha