«صحبت یار» میهمان اهالی فرهنگ و رسانه فارس می‌شود
کد خبر: 4039067
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵

«صحبت یار» میهمان اهالی فرهنگ و رسانه فارس می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از برگزاری سلسله برنامه‌های «صحبت یار» به منظور تکریم اهالی فرهنگ، قرآن، ادب، هنر و رسانه استان خبر داد و گفت: این برنامه از سالروز مبعث پیامبر مکرم اسلام(ص) آغاز خواهد شد.

حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، 8 اسفندماه در جمع کارکنان این اداره گفت: «صحبت یار» نام آیین تکریم و نشستی صمیمی با اهالی فرهنگ، ادب، هنر و رسانه است که با حضور در منزل و محفل‌های فرهنگی و هنریِ مفاخر و فعالان این عرصه و به میمنت مبعث حضرت رسول اکرم(ص) آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه تکریم اهالی فرهنگ و هنر بر بام بلند هنر بیش از پیش می‌افزاید و وظیفه ذاتی فرهنگ و ارشاد را گوشزد می‌کند، افزود: دیدارهای صمیمی و مفتخرانه‌ای را با صاحبان اندیشه و فرهنگ، ادب، هنر، قرآنی و رسانه پیش‌رو داریم و با پیشکسوتان، فعالان و جوانان تمام حوزه‌های یاد شده دیداری با عنوان «صحبت یار» خواهیم داشت.

قانعی تأکید کرد: حفظ شان و جایگاه هنرمندان و اهالی فرهنگ، هنر و رسانه، نقش بی بدیلی را در ارتقای سطح فرهنگ استان ایجاد می کند و آن هم به این دلیل است که آثار و اندیشه آنان تاثیرات شگرفی را در حفظ و شناسایی ارزش‌ها و داشته‌های سرزمین اسلامیمان آشکارا به رخ می‌کشند و می‌دانیم که وجودشان شایسته تقدیر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به برنامه‌های آینده برای بهبود هر چه بیشتر توجه به اصحاب فرهنگ، ادب، هنر و رسانه در استان اشاره کرد و افزود: هر چه در توان داریم برای این مهم به میدان خواهیم آورد و با مشارکت دیگر نهادها و دستگاه‌های فرهنگی و حمایت و هدایت مدیران ارشد استان، به پای درددل و آسیب‌هایی که بیان می‌دارند می‌نشینیم و به رفع نیازهای این قشر با اهمیت می‌پردازیم.

وی با بیان اینکه دوشنبه، نهم اسفندماه جاری نخستین دیدار با استاد محمد مهاجر، خالق آثار فاخر خوشنویسی و فعال حوزه آموزشی و هنرمندی برجسته اختصاص دارد، گفت: در حوزه فرهنگ باید به همه اهالی فرهنگ و هنرمندان توجه کنیم، بسیاری از هنرمندان انتظار زیادی ندارند صرف اینکه به هنرشان اهمیت بدهید حابشان خوب خواهد شد و تاثیر آن را به مرور در تولید اثر و اجتماع مشاهده خواهیم کرد.

قانعی در پایان تأکید کرد: باید بدانیم که دخیل بودن در شادی و غم و درک کردن فرهنگیان و هنرمندان و اهالی رسانه بسیار مهم است و همه مسئولان ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در کنار هنرمندان قرار بگیرند و با عشق و علاقه مشکلات را تا آنجا که می‌شود، حل کنند و بیشتر از تجهیزات و ساختمان‌ها به افراد بها دهند.

انتهای پیام
captcha