بازتاب مسابقه قرآنی مشکات در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 4037914
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴

بازتاب مسابقه قرآنی مشکات در صفحات معارفی رسانه‌ها

صفحات معارفی رسانه‌ها امروز دوم اسفندماه از برگزاری مرحله فینال مسابقه بین‌المللی فرازخوانی قرآن کریم با عنوان مشکات خبر داده‌اند.

بازتاب مسابقه قرآنی مشکات در صفحات معارفی رسانه‌ها

به گزارش ایکنا،‌ صفحات معارفی رسانه‌ها امروز دوم اسفندماه به انعکاس خبرهای قرآنی معدودی پرداخته‌اند، در این روز بیشتر اخبار منتشر شده در صفحات معارفی به موضوعات دینی اختصاص یافته است تا موضوعات قرآنی.

خبرگزاری فارس از برگزاری مرحله فینال مسابقه فرازخوانی با عنوان مشکات خبر داده است، مهر به موضوع طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآن پرداخته است و تسنیم نیز فیلمی از توصیه‌های مقام معظم رهبری به استفاده از بهار معنویت را منتشر کرده است.

ایسنا از انتشار کتاب «قرآن و آگاهی» خبر داده و ایبنا نیز گزارشی از نشست خبری بیست و سومین دوره کتاب سال حوزه منتشر کرده است. خبرگزاری میزان نیز به معرفی کتابی پیرامون شهید «احمد کاظمی» پرداخته است. همچنین دو خبرگزاری ایرنا و باشگاه خبرنگاران جوان نیز تا زمان تهیه این گزارش هیچ خبری بر روی خروجی خود قرار نداده‌اند. در ادامه نگاهی کوتاه به صفحات معارفی رسانه‌ها انداخته شده است.
فارس
صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی امروز دوم اسفندماه با انتشار دو مطلب به روزرسانی شده است. یکی از این مطالب به تلاوت ترتیل صفحه ۳۷۰ قرآن کریم شامل آیات ۶۱ تا ۸۳ سوره مبارکه شعراء با صدای شهریار پرهیزکار اختصاص یافته است.

این خبرگزاری در خبر دیگری به برگزاری مرحله فینال مسابقه بین‌المللی فرازخوانی قرآن کریم «مشکات» اشاره کرده است. این رویداد روز چهارشنبه ۴ اسفندماه جاری برگزار می‌شود. در این دوره قاریان چهل کشور شرکت کرده‌اند که شامل کشورهای اروپایی، آمریکایی، کشورهای محور مقاومت و کشور عزیزمان ایران است و با توجه به این استقبال پیش‌بینی می‌‌شود این تعداد تا 60 کشور هم افزایش پیدا کند.

مهر

خبرگزاری مهر در صفحه قرآن و عترت از اجرای دومین دوره طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآن خبر داده است. تعداد راه یافتگان به این دوره ۸۵ نفر از آقایان و ۹۰ نفر از بانوان هستند که ارزیابی می‌شوند.

در این مرحله و در بخش تجوید سیدمحسن موسوی‌بلده، مهدی قره‌شیخلو و محمدرضا پورزرگری و در بخش صحت حفظ نیز امیر آقایی، مهدی عباسی و الهام ماندگارمهر به عنوان داور حضور دارند. در بخش وقف و ابتدا هم روز سه شنبه سوم اسفندماه کریم دولتی، سعید رحمانی و فاطمه پرویزی قضاوت می‌کنند، همچنین غلامرضا شاه‌میوه، محسن یاراحمدی و علی‌اکبر کاظمی به عنوان داور لحن در روز چهارشنبه چهارم اسفند ماه و محمدحسین سعیدیان، احمد ابوالقاسمی و نصرت‌الله حسینی به عنوان داور صوت قضاوت می‌کنند.

«استقبال پرشور مخاطبان از جشنواره صد»، «فینال مسابقه بین المللی فرازخوانی قرآن کریم مشکات برگزار می‌شود»، «فراخوان آثار مدیحه سرایی برای اجرا در مسابقات بین‌المللی قرآن» و «نقطه اصلی اختلاف مکتب امام با ملی‌گراها چه بود؟» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در صفحه قرآن و عترت خبرگزاری مهر در روز دوم اسفندماه است.

تسنیم

خبرگزاری تسنیم اغلب خبرهای منتشر شده در صفحه دین، قرآن و اندیشه روز دوم اسفندماه را به اخباری با موضوعات دینی اختصاص داده و تا زمان تهیه این گزارش(ساعت 14) هیچ خبری پیرامون رویدادهای قرآنی جاری کشور در این صفحه به چشم نمی‌خورد.

«توصیه مقام معظم رهبری به استفاده از بهار معنویت + فیلم»، «تأمل در دعای ماه رجب، شعبان و رمضان فرصتی برای تقویت معنویت خدامحور است + فیلم»، «پاسخ آیت‌الله مکارم به استفتاء درباره «اعمال عبادی زن در شرایط سقط جنین»، «رمز عاقبت بخیری در حدیثی از امام صادق (ع)»، «زلفی گل از عزم وزارت علوم برای ارتقای سرمایه‌گذاری‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها خبر داد»، «تمام آنچه جشنواره چهلم فیلم فجر درباره آسیب‌های اجتماعی گفت!» و «توضیحات حجت‌الاسلام عالی درباره کتاب جدیدش با عنوان قبله آخرین» از جمله عناوین خبری منتشر شده در صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم است.

ایسنا

خبرگزاری دانشجویان ایران در صفحه دین و اندیشه از انتشار کتاب «قرآن و آگاهی» خبر داده است. این اثر با بهره‌گیری از کلام مبارک قرآن یکی از کلیدهای مهم رهایی، شادزیستن، آرامش و خودسازی را ارائه می‌دهد. این کتاب نوشته «سیده سها ابراهیمی» بوده و در ۱۱۲ صفحه در اختیار خوانندگان قرار گرفته است.

«عیادت محمدی‌گلپایگانی از آیت‌الله علوی‌گرگانی»، «مسابقه مجازیِ مقتدر مهربان با محوریت سیره امیر مؤمنان علیه‌السلام برگزار شد»، «احیای امر اهل بیت(ع) زنده نگه داشتن و ترویج معارف است»، «مجاهدت‌های شهیدی که برای تبلیغ دین اسلام و ارزش‌های انقلاب مرز نمی‌شناخت»،‌ «همایش معنویت های نوظهور و معنویت اسلامی 1402 برگزار می شود» و «ظرفیت هنر در معرفی سیره شهدا بکار گرفته شود» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در خبرگزاری دانشجویان ایران است.

ایبنا

خبرگزاری کتاب ایران در صفحه دین و اندیشه از نشست خبری بیست و سومین دوره کتاب سال حوزه گزارشی منتشر کرده است. بر اساس آنچه در این گزارش آمده است: «با توجه به آغاز این جشنواره از سال ۷۸ تاکنون، ۱۹ هزار و ۶۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده که در طول این ۲۳ سال ۲۰۸ اثر برگزیده، ۲۸۵ اثر شایسته تقدیر و ۴۴۶ اثر شایسته تحسین شناخته شده‌اند. طی این ۲۳ دوره ۱۸ هزار و ۵۰۰ اثر از سوی طلاب برادر و 1009 اثر به قلم خواهران طلبه به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است». اختتامیه کتاب سال حوزه و پنجمین جشنواره مقالات علمی حوزه پنجشنبه(5 اسفند‌ماه) برگزار می‌شود.

«ایده‌های بزرگ فلسفی منتشر شد»، « کارکردهای فرهنگی دانشگاه از دست رفته است/ تاکید بر پیوند خوردن علم و دین»، «رمان من خواب دیده‌ام در بوته نقد»، «کتاب آموزه‌های اخلاقی مثنوی معنوی منتشر شد» و «فرض دانشگاه منهای تربیت و انسان‌سازی درست نیست/ دانشگاه مولود فرهنگ است» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری کتاب ایران است.

میزان

خبرگزاری میزان در صفحه ادبیات، دین و اندیشه به معرفی کتاب «مثل من و تو» پرداخته و آن را با تیتر «شهید احمد کاظمی که بود؟» بر روی خروجی قرار داده است. بر اساس آنچه در این مطلب آمده است: «کتاب «مثل من و تو» پیرامون زندگی شهید احمد کاظمی بوده که به شیوه داستانی نوشته شده است، در این کتاب می‌توان با روزهای زندگی این شهید بزرگوار همراه شد و تا سال‌های آغاز دفاع مقدس و حتی تا آخرین روزهای حیات و سبک زندگی این شهید بزرگوار پیش رفت.»

این خبرگزاری همچنین به مناسبت سومین سال شیوع ویروس کرونا به معرفی کتابی پرداخته است که در آن علاوه بر زندگی شخصی نویسنده که به‌نوعی روایت همه زنان خانه‌دار در دوران کرونایی است،‌ به قالب اتفاقات یک ساله ایران در سال اول شیوع ویروس کرونا و مسائل مهم جهان نیز اشاره کرده است. «به من دست نزن» روز نوشت‌های یک ساله ایست از «فائضه غفار حدادی» نویسنده کتاب تحسین شده «خط مقدم» (روایتی داستانی از تشکیل یگان موشکی ایران با محوریت زندگی سردار شهید تهرانی مقدم) با موضوع کرونا که توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

ایرنا و باشگاه خبرنگاران جوان نیز تا زمان تهیه این گزارش هیچ خبری بر روی خروجی صفحات معارفی خود قرار نداده‌اند.

انتهای پیام
captcha